مصاحبه با مولوی ذبیح الله نورانی نماینده فرهنگی ولایات شمال غرب

خوانندگان محترم مجله مورچل! در سلسله عملیات الفتح حملات جهادی در مناطق مختلف کشور جریان دارد و روزانه اشغالگران اشغالگران و مزدوران آنها هدف حمله قرار می گیرند، مناطق فتح می شون و گلم اشغال و فساد برچیده می شود. یکی از میادین مهم فتوحات جاری ولایات شمال غرب خصوصا فاریاب، بادغیس، غور و ساحات […]

خوانندگان محترم مجله مورچل!

در سلسله عملیات الفتح حملات جهادی در مناطق مختلف کشور جریان دارد و روزانه اشغالگران اشغالگران و مزدوران آنها هدف حمله قرار می گیرند، مناطق فتح می شون و گلم اشغال و فساد برچیده می شود. یکی از میادین مهم فتوحات جاری ولایات شمال غرب خصوصا فاریاب، بادغیس، غور و ساحات دیگر آن است. دربارۀ وضعیت جهادی مناطق مذکور مصاحبه یی را با نماینده کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی محترم مولوی ذبیح الله نورانی صاحب انجام داده ایم که توجه شما را به آن معطوف میداریم:

سئوال:

محترم نورانی صاحب! اول از همه به شما خوش آمدید می گوئیم، اگر لطف کرده و معلومات خود دربارۀ وضعیت نظامی ولایات شمال غرب را با ما شریک نمائید؟

جواب:

نحمده و نصلی علی رسوله الکریم اما بعد:  اولتر از همه سلام و احترامات خود را به شما و خوانندگان محترم تقدیم می کنم. خدا کند که صحت و عافیت داشته باشید.

ولایات شمال غرب که ولایات سرپل، فاریاب، بادغیس، غور و جوزجان در آن شامل است، لله الحمد به اعتبار فعالیت های جهادی یکی از مناطق مهم کشور و میدان گرم جهادی است. به فضل و نصرت الله متعال اکثریت مطلق مناطق این ولایات از وجود دشمن تصفیه شده است. ساحات اطرافی، راه های مهم و علاوه بر مراکز محدود، تقریبا همۀ بخش های آن تحت کنترول امارت اسلامی است و به روشنایی نظام شرعی منور شده است.

در ساحاتی که دشمن وجود دارد، در آنجا نیز عملیات مسلسل انجام می شود، شما هم خبر دارید که در بیشتر ساحات ولایات مذکور دشمن در حال محاصره قرار دارد. اکمالاتشان از طریق هوا صورت می گیرد. خلاصه اینکه وضعیت جهادی لله الحمد بسیار خوب جریان دارد.

سئوال:

اگر بطور مشخص دربارۀ دستاوردهای عملیات الفتح بگوئید. دشمن تبلیغات می کند که مجاهدین در عملیات الفتح کدام دستاور قابل توجه یی نداشته اند، شما که مسئول فرهنگی حوزه شمال غرب هستید، همه روزه خبرها و معلومات جهادی را جمع آوری می کنید، پس درباره فعالیت های جهادی معلومات دقیق دارید، اگر لطفا معلومات خود را بصورت مفصل با ما شریک نمائید؟

جواب:

اگر همۀ حالات، فتوحات و دستاوردهای جهادی این ولایات را بیان کنیم، شاید وخت زیادی بگیرد، اما من درباره وضعیت جهادی هر ولایت ارقام مختصری را با شما شریک می کنم.

در ولایت سرپل از شروع عملیات الفتح تا حال ۸۴ حملات خورد و کلان صورت گرفته است که در نتیجه آن ۱۷۸ تن از افراد دشمن کشته و ۱۱۴ تن زخمی شده اند که در میان کشته شدگان آن ۳۲ تن قومندانشان شامل هستند.

در تمام این مدت ۴۳ تن از مجاهدین شهید شده اند و ۱۶ تن زخمی شده اند.

در جریان حملات مجموعا ۳۵ پوسته، قرارگاه و مراکز از دشمن گرفته شده است، ۲۱ تانک، رینجر و موترسایکل بدست مجاهدین افتاده است، ۷۶ تن از عساکر دشمن بشمول ۳ تن از قومندانانشان به مجاهدین تسلیم شده اند و ۷ عسکر در جریان جنگ دستگیر شده اند.  در نتیجه جنگ های فوق الذکر ۹۱ میل سلاح سبک و سنگین از دشمن گرفته شده است.

ولایت فاریاب در تشکیلات امارت اسلامی ۱۸ ولسوالی دارد که ۵ ولسوالی آن بطور کامل در کنترول مجاهدین است که شامل ولسوالی های قرمقول، چهلگزی، بندر،خواجه موسی و خیبر است.

از شروع عملیات الفتح تا حال بصورت مجموعی ۱۴۱ حمله بر دشمن انجام شده است که درنتیجه آن ۴۶ پوسته و قرارگاه دشمن فتح شده است. ۷۰۹ عسکر، پولیس، کماندو و اربکی کشته و زخمی شده اند. ۴۱ تانک تخریب، ۵۱ تن همراه با یک عراده تانک و ۲۷ میل سلاح ثقیله و خفیفه تسلیم شده اند، ۱۱ تن از افراد دشمن در جریان جنگ دستگیر شده و ۲ تانک و ۱۱۹ میل سلاح سبک و سنگین غنیمت شده است.

در جریان همۀ این جنگ ها ۱۰۲ مجاهد شهید شده و ۷۶ تن دیگر زخمی شده اند. قابل یادآوری است که در این عملیات های تعداد زیادی اشغالگران آمریکایی نیز هلاک شده اند.

ولایت غور که ۸۵ فیصد آن در کنترو لو حاکمیت امارت اسلامی است، از شروع عملیات الفتح تا این لحظه ۶۵ عملیات مختلف النوع صورت گرفته است که در نتیجه این حملات بشمول قومندان ارکان فقیر احمد، ۲۷۳ تن از نظامیان دشمن اهم از اردو، کماندو، پولیس و اربکی به قتل رسیده اند و ۲۳۳ تن دیگرشان زخمی شده اند و ۳۰ تن نیز دستگیر شده اند.

همینطور ۴۴ تانک، رینجر و موتر اکمالاتی دشمن تخریب شده، یک طیاره بی پیلوت سقوط نموده، ۳۱ قرارگاه و پوسته فتح شده، ۶۵ میل کلاشنیکوف، ۱۳ میل پیکا، ۱۴ قبضه راکیت، ۱۰ میل ایم ۱۶، ۶ میل ایم ۴۹، ۹ میل ایم، تفنگچه، ۴ دهشکه، ۲ میل درازنوف، ۱ هاوان، ۵ مخابره، ۳ توپچی و ۱۲۶ موترسایکل بدست مجاهدین امده است.

جوزجان یکی دیگر از مناطق مهم جهادی شمرده می شود، از آغاز عملیات های جهادی الفتح تا اکنون در سطح ولایت

جوزجان ۵۲ حمله بر دشمن انجام شده است که در نتیجۀ آن ۳۳ پوسته و و یک قرارگاه بزرگ فتح شده است، ۸۲  عسکر اردو، کماندو و پولیس کشته شده، ۴۲ تن دیگرشان زخمی شده اند همچنین ن۶۸ اربکی نیز کشته و ۷۵ تن دیگرشان زخمی شده اند، ۲۰عراده تانک دشمن تخریب شده و ۹ عراده تانک دیگر غنیمت شده و ۲۷ عراده موتر رینجر بدست مجاهدین افتاده است.

قابل یادآوری است که در روند جاری عملیات الفتح ولسوالی های قوشتیپه و درزاب نیز فتح شدند که در حساب فوق الذکر نه شمرده ایم، در جریان فتح ولسوالی قوشتیپه ۲۱ پولیس و اربکی و ۱۲ کارمند امنیت ملی  به قتل رسیدند و بیشتر از ۱۵ تن دیگر زخمی شدند و ۷۸ تن از افراد نظامی دشمن دستگیر شدند. در فتح ولسوالی درزاب نیز ۳۲ تن از نیروهای دشمن کشته و بیشتر از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

بادغیس در تشکیلات امارت اسلامی شامل ۹ ولسوالی غورماچ، مرغاب، سنگ آتش، آبکمری، مقر، دره بوم، قادس، جوند و تگاب علم است. از شروع عملیات جهادی الفتح تا حال بصورت جمعی ۱۱۱ حمله بر دشمن انجام شده است که در نتیجۀ آن ۵۷ پوسته و قرارگاه فتح شده، ۳۷۲ تن از عساکر اداره اجیر کابل هلاک و ۲۹۴ تن دیگرشان زخمی شده اند، ۳۰ تن دستگیر و ۱۹۱ میل سلاح ثقیله و خفیفه بدست آمده است، ۱۲ عراده تانک و موترهای نظامی غنیمت شده، ۳۰ عراده تانک و رینجر تخریب شده اند. در جریان همۀ این حملات  و عملیات ها ۸۷تن از مجاهدین شهید شده و ۱۲۶ تن دیگر زخمی شده اند.

با توجه به ارقام فوق الذکر واضح معلوم می شود که لله الحمد روند جهادی در ولایات شمال غرب بسیار خوب جریان دارد. مناطق وسیعی از وجود دشمن تصفیه شده است و ابتکار جنگ عملا بدست مجاهدین افتاد است که دشمن را به فرار و حالت دفاعی مجبور کرده است.

سئوال:

جزاک الله خیرا . . . واقعا معلومات خوب و ارقام تفصیلی را با ما شریک نمودید، اگر بگوئید که در ولایات مذکور فعالیت های فرهنگی و نشراتی چگونه جریان دارد؟

جواب:

در کنار فعالیت های جهادی لله الحمد فعالیت های جهادی کمیسیون های امارت اسلامی نیز با گذشته هر روز تقویه و منظم می شوند. همانطور که شما نیز خبر دارید، امارت اسلامی در کنار تشکیلات جهادی برای تمام ولایات و ولسوالی ها، تشکیلات ملکی نیز دارد، که در بخش های قضاء، معارف، بازسازی، دعوت و ارشاد و دیگر بخش های خدمت می کنند. در این راستا فعالیت های کمیسیون فرهنگی نیز در ولایات یاد شده جریان دارد. مطبوعات چاپی امارت اسلامی مثل کتب، لوائح، مجلات و همچنین نشرات صوتی و ویدیویی به مردم عام ملکی و مجاهدین می رسد. همه روزه خبرهای  حملات، فتوحات و جنایات دشمن از همه مناطق جمع آوری شده و از ویب سایت های رسمی امارت اسلامی به چندین زبان نشر می شود و سخنگویان امارت اسلامی با رسانه ها شریک می سازند.

در روزهای عید پیام های امیر المؤمنین حفظه الله به شکل منظم چاپ می شود و در عیدگاها میان مردم تقسیم می شود. ویدیوهای عملیات های جهادی و معسکرات فیلمبرداری شده و وقتابوقتا از سوی استودیوهای رسمی به نشر می رسند. تصمیم داریم که در آینده فعالیت فرهنگی و نشراتی را بیشتر گسترش بدهیم تا ذهنیت هموطنان علیه اشغال روشن گردیده و جلو تبلیغات منفی اشغالگران گرفته شود.

سئوال:

تشکر نورانی صاحب!اگر در آخر کدام پیام برای گفتن دارید، لطفا با ما شریک نمائید؟

جواب:

پیامم اینست که لله الحمد، حال که به فضل و نصرت الله متعال قافلۀ جهاد و مبارزۀ ما و شما به سرمنزل مقصود نزدیک شده است، اشغالگران و مزدوران آنها برای فرار آمادگی می گیرند و ان شاءالله آن روز دور نیست که کشور ما یکبار دیگر از نعمت نظام اسلامی و استقلال برخوردار گردیده و ملت ما از بحران موجود نجات پیدا کند. در این لحظات باید همۀ مجاهدین و مردم نیات و اعمال خود را لله فی الله نموده از خودغرضی، ماده پرستی، منصب پرستی و امراض ناروای دیگر خود را حفظ کنند. باید همینطور به صف متحد و قیادت با تدبیر امارت اسلامی متعهد و مطیع بمانند. زیرا اطاعت، اخلاص، و وحدت در کار برکت می آورد. امید است که الله متعال قربانی ما را ضایع نکند و بالاخره ارمان های شهداء و ملت مظلوم ثمر خواهد داد. به این امید.