راپور یوناما در مورد تلفات ملکی باز هم یکطرفه و به دور از حقیقت است

نمایندگی سیاسی سازمان ملل در کابل «یوناما» یکبار دیگر راپور شش‌ماهه را در مورد تلفات ملکی پخش کرده است. در این راپور، مسئولیت ۴۰ در صد تلفات ملکی به مجاهدین امارت اسلامی منسوب شده و اداره کابل و امریکایی‌ها تقریبا برائت داده شده اند. امارت اسلامی این راپور را رد می‌نماید. در شش ماه گذشته، […]

نمایندگی سیاسی سازمان ملل در کابل «یوناما» یکبار دیگر راپور شش‌ماهه را در مورد تلفات ملکی پخش کرده است.
در این راپور، مسئولیت ۴۰ در صد تلفات ملکی به مجاهدین امارت اسلامی منسوب شده و اداره کابل و امریکایی‌ها تقریبا برائت داده شده اند.
امارت اسلامی این راپور را رد می‌نماید. در شش ماه گذشته، از سوی مجاهدین امارت اسلامی در هیچ جا مردم ملکی به گونه قصدی تلف نشده اند و نه هم چنان حملاتی انجام شده که احتمال تلفات مردم ملکی دران بوده باشد.
اما برعکس، در بمباردمان‌های کورکورانه، حملات میزایلی و چاپه‌های اداره کابل که دران مطلقا مردم ملکی هدف قرار گرفته اند، صدها خانه‌، بازارها و تاسیسات عام المنفعه تخریب شده و به شمول موسفیدان، زنان و کودکان هزاران نفر ملکی شهید و زخمی شده اند.
البته، در بعضی مناطق جنگی اگر به اثر انفجار ماین‌های کهنه تلفات محدود ملکی رخ داده، آن کدام عمل قصدی نه، بلکه رویداد تصادفی و غیر اختیاری بوده است.
کسی ثابت نمی‌تواند که مجاهدین امارت اسلامی مردم ملکی را هدف قرار داده باشند، خانه‌ای را تخریب کرده باشند و یا زیان دیگری به مردم ملکی رسانده باشند.
همچنان به دوام پروپاگند استخباراتی دشمن، در بعضی مناطق راپورهای کاذب تلفات ملکی پخش شد، مثلا در سپین بولدک (قندهار) و مالستان (غزنی)، که هیچ واقعیت نداشت و دسیسه‌ای برای خدشه‌دار ساختن اذهان مردم بود.
ما بر یوناما صدا می‌کنیم که قضیه تلفات ملکی را از پروپاگندها مستثنی ساخته، و به آن واقعا به حیث یک معضل بشری نگاه کند، برای معلومات به منابع استخباراتی و پروپاگند آمیز دشمن بسنده نکند، بلکه کمی زحمت بکشد و برای بررسی و پیگیری رویدادها از منابع نزدیک و بی‌طرف استفاده کند، تا به گونه واقعی از تلفات ملکی جلوگیری شود و جنایتکاران و عاملان اصلی تلفات ملکی تبرئه نشوند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۶/۱۲/۱۴۴۲هـ ق
۴/۵/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۷/۲۶م