در دو هفته گذشته، ضمن ۵۲ حملات قصدی بر مردم ملکی ۱۶۱ نفر ملکی شهید و زخمی شدند

به دوام جنایات پیهم جنگی، عساکر اداره کابل در دو هفته گذشته با همکاری اشغال‌گران خارجی ۵۲ بمباردمان ها و حملات خورد و بزرگ بر مردم ملکی در سراسر کشور انجام داده‌اند. در نتیجه این وحشت‌ها که در ۱۹ ولایات (خوست، قندهار، ننگرهار، میدان‌وردک، پروان، هلمند، بلخ، هرات، ارزگان، پکتیکا، لغمان، بغلان، زابل، قندوز، پکتیا، […]

به دوام جنایات پیهم جنگی، عساکر اداره کابل در دو هفته گذشته با همکاری اشغال‌گران خارجی ۵۲ بمباردمان ها و حملات خورد و بزرگ بر مردم ملکی در سراسر کشور انجام داده‌اند.
در نتیجه این وحشت‌ها که در ۱۹ ولایات (خوست، قندهار، ننگرهار، میدان‌وردک، پروان، هلمند، بلخ، هرات، ارزگان، پکتیکا، لغمان، بغلان، زابل، قندوز، پکتیا، تخار، لوگر، بادغیس و فاریاب) بر مردم ملکی، خانه‌ها، قریه‌ها و بازارها انجام یافته و تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند.
به اساس معلومات، درین ۵۲ حملات که بر مردم ملکی انجام یافته، ۹۴ تن به شمول زنان، کودکان، موسفیدان و علما شهید و ۶۷ تن دیگر زخمی شده‌اند و ۵۳ تن از خانه‌های شان بیرون کشیده شده و به زندان‌ها انداخته شده‌اند.
همچنان در این جنایات، ۱۱۱ باب خانه‌ها، ۱ باب مسجد، ۱ باب کلینک و ۳۹ باب دکان‌ها در حملات میزایلی و انفجارات از بین برده شده‌است.
نیز از خانه‌های زیادی اجناس بیش‌بها و اسباب و لوازم زندگی به غارت برده شده و مردم لت و کوب شده شده‌اند.
امارت اسلامی این جرایم جنگی و جنایات بشری را به الفاظ شدید تقبیح نموده و بر نهادهای حقوقی، بشری و بی‌طرف یکبار دیگر صدا می‌کند که برای جلوگیری از تلفات ملکی در افغانستان مسئولیت خود را ایفا نمایند و وحشت‌های اداره کابل و پشتیبانان خارجی شان را محکوم نمایند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۰/۸/۱۴۴۲هـ ق
۱۴/۱/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۴/۳م