در دو هفته گذشته، ۱۰۱ تن از مردم ملکی در حملات اداره کابل شهید و زخمی شده اند

به دوام جنایات مسلسل جنگی، ضمن ۵۵ رویدادهای فیر، بمباردمان ها و حملات میزایلی عساکر اداره کابل ۱۰۱ تن هموطنان ملکی ما شهید و زخمی شده اند. این جنایات در ۱۹ ولایات کشور (بادغیس، بلخ، هلمند، بغلان، فاریاب، پکتیکا، غزنی، جوزجان، بدخشان، هرات، کنر، غور، فراه، خوست، میدان وردک، زابل، پکتیا، نورستان و کاپیسا) بر […]

به دوام جنایات مسلسل جنگی، ضمن ۵۵ رویدادهای فیر، بمباردمان ها و حملات میزایلی عساکر اداره کابل ۱۰۱ تن هموطنان ملکی ما شهید و زخمی شده اند.
این جنایات در ۱۹ ولایات کشور (بادغیس، بلخ، هلمند، بغلان، فاریاب، پکتیکا، غزنی، جوزجان، بدخشان، هرات، کنر، غور، فراه، خوست، میدان وردک، زابل، پکتیا، نورستان و کاپیسا) بر خانه های مردم ملکی، بازارها و کشتزارها انجام یافته و تلفات سنگین وارد کرده است.
به اساس جزئیات، در این حملات و بمباردمان های قصدی ۴۱ نفر ملکی به شمول زنان، کودکان، علمای کرام و موسفیدان شهید و ۶۰ تن دیگر زخمی شده اند. همچنان تعداد زیادی از خانه های شان کشیده شده و به زندان ها انداخته شده اند.
در این رویدادها ۳ باب مساجد و ۸۰ باب خانه ها و دکان های مردم ملکی تخریب و ۷ عراده جات مردم نیز از بین برده شده است.
این جنایات پیهم در حالی صورت می گیرد که سازمانی بنام یوناما این تلفات بزرگ را نادیده گرفته و مجاهدین امارت اسلامی را مسئول بیشتر تلفات ملکی دانسته است.
امارت اسلامی این جنایات دشمن وحشی را به جدیت تقبیح نموده و از ادارات جهانی بشری و حقوقی می خواهد که سکوت خود را در برابر این جنایات جنگی بشکنند و به واقعیت از روی احساس و همدلی انسانی، رویدادها را بررسی و محکوم نمایند.
جزئیات و تفصیلات این رویدادهای تلفات ملکی به شکل روزمره هم از ارگان های نشراتی امارت اسلامی منتشر شده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۵/۹/۱۴۴۲هـ ق
۲۸/۱/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۴/۱۷م