واکنش

اظهارات سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در پیوند به حملات هوایی طیارات پاکستانی بالای افغانستان

حوالی ساعت سه شب گذشته طیارات پاکستانی در منطقه لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و منطقه افغان- دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست بالای خانه های مسکونی بمباردمان نمودند که در اثر آن در پکتیکا ۶ تن، سه زن و سه کودک به شهادت رسیدند و یک خانه ویران شده است و در ولایت خوست دو […]

حوالی ساعت سه شب گذشته طیارات پاکستانی در منطقه لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و منطقه افغان- دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست بالای خانه های مسکونی بمباردمان نمودند که در اثر آن در پکتیکا ۶ تن، سه زن و سه کودک به شهادت رسیدند و یک خانه ویران شده است و در ولایت خوست دو زن شهید شدند.
جانب پاکستان ادعا کرده که در این حملات شخصی را به نام عبدالله شاه هدف قرار داده است، در حالی که فرد متذکره در پاکستان می باشد. همچنان در منطقه مذکور در دو سوی خط یک قوم زندگی می کنند که روزانه رفت و آمد و خویشاوندی دارند.
ا.ا.ا حملات متذکره را به سخت ترین الفاظ محکوم می نماید و این اقدام ناسنجیده را تجاوز بر حریم افغانستان می داند.
امارت اسلامی افغانستان که تجربه آزادی و مبارزه طولانی در برابر ابرقدرت ها را دارد، به هیچ کسی اجازه تجاوز به خاک خویش را نمی دهد.
مردم و حکومت جدید ملکی پاکستان باید اجازه ندهند که چند جنرال با چنین عملکردهای بی باکانه، مانند بیست سال گذشته بخاطر منافع جهت های دیگر به سیاست های نادرست شان ادامه دهند و مناسبات دو کشور مسلمان و همسایه را آسیب بزنند.
پاکستان باید ملامتی عدم کنترول رویدادها، ناتوانی و مشکلات خویش را به دوش افغانستان نه اندازد، زیرا این چنین حوادث نتایج بسیار ناگواری را در قبال خواهد داشت که کنترول آن از اختیار پاکستان بیرون خواهد بود.
امارت اسلامی افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی دهد که با استفاده از خاک افغانستان، امنیت کسی را آسیب برساند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان
۸/۹/۱۴۴۵هـ ق
۲۸/۱۲/۱۴۰۲هـ ش ــ ۲۰۲۴/۳/۱۸ م