اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد بمبارد مردم ملکی در هلمند

چاشت امروز، طیارات اداره کابل مردم ملکی را در منطقه یخچال ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند بمبارد و صد تن هموطنان ما را شهید و زخمی کردند. بمبارد بر قرارگاهی صورت گرفته که شب گذشته از سوی دشمن تخلیه شده بود. این قرارگاه که در کنار سرک موقعیت داشت، در حالی که رانندگان و مسافران شاهراه […]

چاشت امروز، طیارات اداره کابل مردم ملکی را در منطقه یخچال ولسوالی نهرسراج ولایت هلمند بمبارد و صد تن هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.
بمبارد بر قرارگاهی صورت گرفته که شب گذشته از سوی دشمن تخلیه شده بود.
این قرارگاه که در کنار سرک موقعیت داشت، در حالی که رانندگان و مسافران شاهراه هرات قندهار و دیگر مردم منطقه به دیدن آن آمده بودند، از سوی دشمن مورد بمبارد قرار گرفتند.
در این رویداد حدود ۳۰ نفر ملکی شهید و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند. همچنان یک موتر تانکر ملکی نیز که گاز را انتقال می‌داد از بین برده شده است.
امارت اسلامی این حمله وحشیانه را به شدت تقبیح نموده و این را نشانه بزرگ شکست، سراسیمگی و بزدلی دشمن می‌داند که از رویارویی عاجز مانده و فرار می‌کند، اما در برابر مردم بی‌دفاع ملکی دست به چنین جنایت می‌زند و از کشتار غیر نظامیان لذت می‌برد.
امارت اسلامی در برابر عاملان این جنایت برخورد جدی می‌نماید و انتقام ملت مظلوم خود را از آن‌ها خواهد گرفت. ان شاء الله تعالی
ما بر نهادهای بشری هم صدا می‌کنیم که این عمل وحشیانه دشمن را محکوم نموده، و آن را بررسی کنند و در برابر عاملان آن موقف بگیرند.

قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی
۲۳/۱۰/۱۴۴۲هـ ق
۱۴/۳/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۶/۴م