اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد راپور اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد

شورای امنیت سازمان ملل متحد راپوری را پخش کرده است که گویا امارت اسلامی برای صلح آمادگی ندارد و نیز به روابط خود با تنظیم القاعده دوام داده است. ما‌ این راپور را رد می‌نمائیم. متاسفانه این راپور به اساس معلومات نادرست حلقات دشمن ترتیب یافته و دران از موقف شورای امنیت سازمان ملل سوء […]

شورای امنیت سازمان ملل متحد راپوری را پخش کرده است که گویا امارت اسلامی برای صلح آمادگی ندارد و نیز به روابط خود با تنظیم القاعده دوام داده است.
ما‌ این راپور را رد می‌نمائیم. متاسفانه این راپور به اساس معلومات نادرست حلقات دشمن ترتیب یافته و دران از موقف شورای امنیت سازمان ملل سوء استفاده شده است.
پالیسی امارت اسلامی اینست که به هیچکسی اجازه نمی‌دهد خاک ما‌ را بر خلاف امنیت کسی استعمال کند.
همچنان نمایندگان امارت اسلامی آمادگی کامل در میز مذاکرات بین الافغانی دارند، تا در مذاکرات پیش‌رفت صورت بگیرد و تمام ماده‌های پیمان دوحه عملی شود. اما متاسفانه، جانب مقابل هنوز هم نتوانسته است که بر این پیمان مهم عمل کند، مثلا با گذشت ماه می هنوز هم تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشده اند، نام‌های بزرگان امارت اسلامی از لیست‌های سیاه و تحت نظارت سازمان ملل حذف نشده، در راستای مذاکرات بین الافغانی موانع ایجاد شده و از آغاز مذاکرات بین الافغانی تا ظرف سه ماه رهایی همه زندانیان هنوز هم جامه عملی نپوشیده است، که این همه سرپیچی از پیمان دوحه است.
با توجه به مواد فوق، واضح می‌شود که امارت اسلامی بر پیمان دوحه عمل کرده است، اما جانب مقابل بر تعهدات خود وفا نکرده و مرتکب تخطی‌ها شده است.
با این همه، متهم شدن امارت اسلامی از سوی شورای امنیت بی‌عدالتی است. آن‌ها باید به خواست یک جهت سخن نگویند، معلومات شان را دقیق بسازند، نگرانی‌های شان را با نمایندگان امارت اسلامی از نزدیک شریک نمایند و با پخش نمودن معلومات نادرست وضعیت را مکدر نسازند.
با اینگونه راپورهای یکطرفه، بی‌طرفی شورای امنیت سازمان ملل زیر سوال می‌رود و در سطح جهان اعتبار آن زیان می‌بیند.
امارت اسلامی به پروسه صلح متعهد است، اما اگر کسی می‌خواهد آجنداهای خود را از خارج بر افغان‌ها تحمیل کند و یا خلاف استقلال افغان‌ها موقف بگیرد، ما در برابر آن‌ها ایستاده می‌شویم و از حق مشروع خود دفاع می‌کنیم.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۲/۱۰/۱۴۴۲هـ ق
۱۳/۳/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۶/۳م