واکنش سخنگوی امارت اسلامی در مورد پروپاگند و ادعاهای نادرست مقامات اداره کابل

امروز یکتن از مقامات اداره کابل به نام نادر نادری ادعا کرده است که فراهمی خدمات در ولسوالی‌های تازه فتح‌شده، از سوی مجاهدین امارت اسلامی با مشکلات مواجه شده، به مردم زیان رسیده، یا چور و چپاول شده و یاوه‌سرایی‌های دیگری. ما این پروپاگند دشمن مزدور را به جدیت رد می‌نمائیم. در ۱۹۳ ولسوالی‌هایی که […]

امروز یکتن از مقامات اداره کابل به نام نادر نادری ادعا کرده است که فراهمی خدمات در ولسوالی‌های تازه فتح‌شده، از سوی مجاهدین امارت اسلامی با مشکلات مواجه شده، به مردم زیان رسیده، یا چور و چپاول شده و یاوه‌سرایی‌های دیگری.

ما این پروپاگند دشمن مزدور را به جدیت رد می‌نمائیم.

  • در ۱۹۳ ولسوالی‌هایی که تازه از وجود دشمن تصفیه شده، زمینه هر گونه خدمات به مردم ملکی مساعد شده است.
  • در تمام این ۱۹۳ ولسوالی امنیت کامل تامین شده است، امنیت که اداره کابل با همه امکانات فراوان در کابل و هیچ شهر دیگری تامین نتوانسته است.
  • پس از رسیدن مجاهدین امارت اسلامی، بیت المال و یا اموال شخصی مردم در هیچ جایی چور نشده، ضایع نشده و نه هم زیان دیده است.
  • از کارها و پروژه‌های صحی، تعلیمی، زراعتی و انکشافی در هیچ جا جلوگیری نشده، بلکه برعکس همه نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات تشویق شده اند که بیش از پیش، کارهای شان را در فضای مطمئن به پیش ببرند.
  • ازدحام مردم در بازارهای ولسوالی‌های نوفتح‌شده شده هنوز بیشتر شده و تاجران، دکانداران و کسبه‌کاران امور روزمره خود را در فضای آرام به پیش می‌برند و هیچگونه تشویشی ندارند.
  • برای حل دعواهای حقوقی، منازعات و دیگر مشکلات مردم، محاکم در تمام ولسوالی‌ها به فعالیت آغاز کرده و بدون رشوت، تعلل، زورگویی و جبر مشکلات مردم را حل می‌نماید.
  • تمام مؤسسات تعلیمی و صحی دعوت داده شده اند که در ساحات ما با آمدن امنیت خدمات شان را بیفزایند و زمینه کاری را برای مردم فراهم کنند.
  • بر هیچکسی هیچگونه ظلم و جبر صورت نگرفته و نه هم کدام قید و شرط وضع شده. همه‌ی مردم امور روزمره زندگی شان را زیر چتر نظام اسلامی به پیش می‌برند و هر از گاهی ما ویدیوها و راپورهای آن را هم پخش کرده ایم.

تشویش اداره کابل در این مورد تعجب‌آور است. آن‌ها با همه امکانات موجود امنیت کابل را تامین نتوانسته اند. در حالی‌که دزدی، چور، غصب و رشوت از معمولات روزمره آن شهر است؛ آن‌ها در مورد ولسوالی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند، که واقعا جای شرم است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۵/۱۲/۱۴۴۲هـ ق
۲۴/۴/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۷/۱۵م