سلسلهء جاری عملیات جهادی عـزم و نگرانی های اشغالگران

پیشرفت های اخیر امارت اسلامی و سلسلهء جاری عملیات جهادی عـزم، دشمنان کشور عزیز را با یکسری نگرانی ها مواجه ساخته است، آنها فکر می کردند که اشغال و اشغالگران بتوانند در پشت پرده های جذاب و رنگین دیموکراسی پنهان شوند و افغان ها فریب وعده های آنان را بخورند، اما این تجسّم انان نیز […]

پیشرفت های اخیر امارت اسلامی و سلسلهء جاری عملیات جهادی عـزم، دشمنان کشور عزیز را با یکسری نگرانی ها مواجه ساخته است، آنها فکر می کردند که اشغال و اشغالگران بتوانند در پشت پرده های جذاب و رنگین دیموکراسی پنهان شوند و افغان ها فریب وعده های آنان را بخورند، اما این تجسّم انان نیز همانند کف روی آب ثابت شد، بلکه اکنون دیموکراسی غربی در میان افغان ها به اندازه ای بدنام و منفور گردیده است که سمبل بی عدالتی و عدم تفوّق شمرده میشود.

این نگرانی هاست که زمینه ساز نشست آتـی وزرائ امور خارجهء ناتو در بروکسل بتاریخ ۱۱ قوس ۱۳۹۴ هـ گردیده است، آنها که بسیار پریشان حال و نگران هستند و قریحهء مشوره را نیز گم کرده اند، نمی دانند که چه کنند؟ چگونه به نظامیان و مزدوران مورال باختهء خود روحیه دهند و جلو شکست محتوم خود را بگیرند؟

مطابق به راپورهای رسانه ها  آنها میخواهند که این جنگ ناروای طولانی را طولانی تر ساخته، و ملت ها و نظامیان خود را قربانی یک جنگ ناروا سازند، جنگی که به یقین بُـرد آن برایشان ممکن نبوده و بدون ناکامی و زیان چیزی عایدشان نخواهد شد.

از جانب دیگر مقامات فاقد اختیار ادارهء کابل که در میان ملت هیچگونه حمایتی ندارند، بقائ تاج و تخت بدون اختیارات خود را در تداوم اشغال کشور عزیز میدانند، از اینرو با تمام توان خود کوشش می کنند که رهبران استعمارگر غربی را بخاطر هر اقدام ناروایشان به نفع خود مورد استفاده قرار دهند، از اینرو به هر ظلم و ناروای آنها عدالت می گویند : بروز یکشنهء گذشته بتاریخ اول قوس ۱۳۹۴ هـ موضوع مورد بحث هیئت ده نفرهء کانگرس آمریکا در ملاقات با اشرف غنی تنها تداوم اشغال بود و بس.

بر وزیران امور خارجهء ناتو لازم است که برای رهایی از نگرانی های خود بجای سیاست جنگی بر راهکار سیاست صلح آمیز، عدالت و تعقل غور کنند، به رهبران و ملت های خود حقیقت را بیان کرده و ابعاد مسئلهء افغانستان را مورد بررسی قرار دهند، بجای حمایت از چند چهرهء محدود منفور در میان ملت، به نظر و رای اکثریت مطلق ملت احترام بگذارند و در مورد خواسته های آنان عمیقاً فکر کنند، عواقب بی عدالتی، عدم تعقل و نتایج سیاست نادرست خود در عراق را ارزیابی کنند، رهبران غرب باید این سخن را درک کنند که اختناق و رنجش، بسیاری اوقات سبب انفجار میشود که کنترل و مهار آن از توان همه  بُـرون شود.

  یگانه راه حل معضلهء افغانستان زمانی ممکن خواهد بود که به خواستهء اسلامی و ملی افغان ها لبیک گفته شده و اشغال خاتمه یابد، استقلال و آزادی ملت اعاده گردیده و یک نظام اسلامی مطابق خواست و رضایت افغان ها ایجاد شود،

امارت اسلامی براساس سیاست عادلانه و متوازن خود همیشه تلاش کرده و می کند که در کشور عزیز در روشنایی شریعت اسلامی مطابق خواسته های ملت صلح دائمی حاکم گردد تا ملت آزردهء ما از جنگ تحمیل شده نجات یابد. والله الموفق