درد ملت هرات، درد همهٔ افغان‌هاست!

تبصره هفته دو هفته از زلزله هرات می‌گذرد، اما هنوز زمین هرات آرام و قرار ندارد و بعضی اوقات زیرپای ملت هرات می‌جنبد. در طی این دو هفته، در کنار کمک‌های بعضی از کشورها و بعضی از موسسات، مردم همه ولایت‌ها کمک‌هایی برای مردم زلزله‌زده جمع‌آوری کردند. هر ولایتی بخاطر ابراز حس همدردی خود با […]

تبصره هفته

دو هفته از زلزله هرات می‌گذرد، اما هنوز زمین هرات آرام و قرار ندارد و بعضی اوقات زیرپای ملت هرات می‌جنبد.

در طی این دو هفته، در کنار کمک‌های بعضی از کشورها و بعضی از موسسات، مردم همه ولایت‌ها کمک‌هایی برای مردم زلزله‌زده جمع‌آوری کردند. هر ولایتی بخاطر ابراز حس همدردی خود با هم‌وطنان و برادران هراتی‌مان، در نقاط مختلف ولایت خود کمپاین جمع‌آوری کمک به راه انداختند.

تاجران و سرمایه‌داران به نوبهٔ خود به ساحه رسیدند و هر نوع کمک که در توان شان بود، به مردم ارائه کردند و هر کدام از دیگری در این کار خیر پیشی گرفتند.

 

مقام ریاست الوزرا ۱۰۰ میلیون افغانی کمک نقدی به زلزله زده‌ها کرده بود، که سهم کلانی در رفع حوائج ملت داشته است.

کارمندان وزارات در مرکز و مجاهدین استخبارات میلیون‌ها جمع آوری کرده و کمک خود را به مصیبت‌زده‌گان رساندند.

از همه مهم‌تر و کمک کلان‌تر، آغاز ساخت ۲۱۴۶ خانه است که عاجل به شرکت‌های قراردادی واگذار شد تا به صورت معیاری ساخته شوند.

 

زلزلهٔ هرات نشان داد که بزرگان امارت اسلامی تا چه اندازه دل‌سوز ملت خود هستند و برای آسایش آنان تلاش می‌کنند، همچنین ثابت کرد که ملت افغان از درد هموطنان خود متاثر می‌شوند، و حتی فقیرترین افراد هم برای هموطنان مصیبت‌زدهٔ خود کمک‌ را روان می‌کنند و با آن‌ها تا حد توان خود همدرد هستند.