آغوش وطن برای مهاجرین باز است

تبصرهٔ هفته اخیرا پاکستان دربارهٔ افغانهای مهاجر در آن کشور مواقف نامناسبی را پیش گرفته و آرامش آنان را سلب کرده‌است. مهاجرین افغان موجود در آن کشور، با وجود اینکه رول مهمی در اقتصاد آن کشور دارند و همچنین از سازمان مهاجرت جهانی در ازای مهاجرین به کشور پاکستان کمک مالی می‌ رسید، اما بازهم […]

تبصرهٔ هفته

اخیرا پاکستان دربارهٔ افغانهای مهاجر در آن کشور مواقف نامناسبی را پیش گرفته و آرامش آنان را سلب کرده‌است.

مهاجرین افغان موجود در آن کشور، با وجود اینکه رول مهمی در اقتصاد آن کشور دارند و همچنین از سازمان مهاجرت جهانی در ازای مهاجرین به کشور پاکستان کمک مالی می‌ رسید، اما بازهم اخراج اجباری مهاجرین به‌گونه‌ای که مناسب اخوت اسلامی و حق همسایه‌‌گی نیست، صورت می گیرد.

 

امارت اسلامی افغانستان بعنوان حکومت حاکم بر کشور، با وجود تحریم‌های زیاد از طرف کشورهای غربی و مواجه بودن با مشکل رسمیت‌شناسی و انجماد پول‌های افغانستان که حق ملت هست، بازهم آغوش خود را برای مهاجرین باز کرده و تا حد توان سهولت‌های لازم را برای مهاجرین ایجاد کرده است.

 

در طی این هفته، آن کمیسیونی که از طرف عالی‌قدر امیرالمؤمنین حفظه الله برای ایجاد سهولت‌ها در برابر مهاجرین به دو جهت تورخم و سپین بولدک تشکیل شده، در هردو طرف موقعیت آمدن مهاجرین را برابر کردند و مواد ضروری را برای مهاجرین برابر کردند.

همچنین مولوی خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین، در سفری برای نظارت بر پروسهٔ برابرکردن زمینهٔ کمک به مهاجرین، به ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار سفر کرد.

 

اواخر این هفته، امیرالمؤمنین حفظه الله برای حل مشکلات مهاجرین و توجه به آنان دستور تشکیل کمیسیونی عالی به ریاست معاون اداری ریاست الوزرا، محترم مولوی عبدالسلام حنفی و عضویت ۳۱ مقام بلندپایهٔ امارت اسلامی را دادند.

آغوش ملت و حکومت برای برادران مهاجرمان باز است و وقت آن رسیده که مهاجرین به وطن خود بازگردند و با مسئولین در پیشرفت کشور، سهم بگیرند.

 

امارت اسلامی افغانستان و در رأس آن عالی‌قدر امیرالمؤمنین حفظه الله، از هیچ تلاشی برای ایجاد رفاه و آسایش ملت دریغ نمی‌کنند و شبانه‌روز برای رشد اقتصادی، خودکفایی، پیشرفت و ترقی در تمامی عرصه‌ها تلاش می‌نمایند.

 

جادارد ملت افغان و خصوصا تاجران و سرمایه‌داران نیز در این میدان شتافته و به برادران مهاجران‌مان کمک‌های خود را برسانند.