دوباره می‌سازمت وطن!

تبصرهٔ هفته افغانستان در هفتهٔ گذشته شاهد فرازونشیب زیادی بود. از طرفی زلزله‌ای مهیب هرات را درنوردید که بر اثر آن چند هزار هم‌وطن‌مان شهید و زخمی شدند و این حادثه‌ای بسیار دردناک بود. امارت اسلامی افغانستان ضمن اظهار همدردی، در ساعات اولیهٔ این حادثه به تمامی ارگان‌های ملکی و نظامی دستور داد تا از […]

تبصرهٔ هفته

افغانستان در هفتهٔ گذشته شاهد فرازونشیب زیادی بود. از طرفی زلزله‌ای مهیب هرات را درنوردید که بر اثر آن چند هزار هم‌وطن‌مان شهید و زخمی شدند و این حادثه‌ای بسیار دردناک بود.

امارت اسلامی افغانستان ضمن اظهار همدردی، در ساعات اولیهٔ این حادثه به تمامی ارگان‌های ملکی و نظامی دستور داد تا از تمام توان خود در همکاری با زلزله‌زدگان استفاده کنند. از طرفی وزیر صحت عامه از اوایل وقوع این حادثه در کنار مسئولین ولایت هرات برای کمک به مردم در ساحه حاضر شده بود. ملا عبدالغنی برادر آخوند؛ معاون اقتصادی ریاست الوزرا نیز برای عیادت و کمک به مصیبت‌زدگان و دلجویی از آنان به هرات رفت.

مسئولین امارتی از جمله منسوبین وزارت دفاع، داخله، صحت عامه، هلال احمر، مقام ولایت هرات، قومندانی این ولایت و دیگر مسئولین ادارات مربوطه در ساحه حاضر بودند و با تمام توان به ملت هرات خدمات‌رسانی کردند.

از طرفی دیگر، در اواخر هفتهٔ گذشته فاز اول پروژهٔ کلان و تاریخی قوش‌تیپه تکمیل و آغاز کار فاز دومش افتتاح شد. در جلسه‌ای که به این خاطر دایر شده بود، مقامات بلندپایهٔ امارتی از جمله معاون اقتصادی ریاست الوزرا محترم ملا عبدالغنی برادر، معاون اداری ریاست الوزرا محترم مولوی عبدالسلام حنفی، وزیر دفاع امارت اسلامی مولوی محمد یعقوب مجاهد، وزیر داخله امارت اسلامی خلیفه سراج الدین حقانی، رییس عمومی استخبارت ملا عبدالحق وثیق و دیگر وزیران و مسئولین امارتی حاضر بودند.

اهمیت این پروژهٔ کلان از آنجا واضح می‌شود که هزارها جریب زمین خشک، بوسیلهٔ این کانال آبیاری شده و زراعت می‌شوند. با زراعت این زمین‌ها، واردات گندم و بسیاری از حبوبات به حداقل خواهد رسید و افغانستان در این بخش خودکفا می‌شود.

زمینهٔ کار برای صدها جوان فراهم می‌شود و قسمت شمال غرب کشور آباد خواهد شد.

امارت اسلامی افغانستان متعهد به آبادی کشور و خودکفایی آن در زمینه‌های مختلف است و عملا ثابت کرده همانگونه که برای ایجاد امنیت تلاش کرده، چندبرابر آن در بخش اقتصادی و تجاری تلاش خواهد کرد تا کشورمان به حد رقابت با کشورهای جهان برسد.