مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند. سایت خبری اسپوتنیک تحت عنوان «پاکستان عبیدالرحمن نظامانی را به عنوان سفیر در کابل می‌گمارد» نوشته کرده است: روزنامه دنیوز پاکستان گزارش داده است که عبیدالرحمن نظامانی به زودی به عنوان سفیر این […]

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

سایت خبری اسپوتنیک تحت عنوان «پاکستان عبیدالرحمن نظامانی را به عنوان سفیر در کابل می‌گمارد» نوشته کرده است:

روزنامه دنیوز پاکستان گزارش داده است که عبیدالرحمن نظامانی به زودی به عنوان سفیر این کشور در کابل گماشته خواهد شد.

نزدیک به یک ماه پیش دولت چین جاوشینگ را به عنوان سفیر جدید این کشور به افغانستان فرستاده بود.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «وزارت انرژی و آب: با ساخت «بند تنگی ورسج تخار» برق سه ولایت تامین‌ می‌شود» نوشته است:

سرپرست وزارت انرژی و آب در سفر به تخار و بازدید از «تنگی ورسج» گفته است که با ساخت بند برق ۸۰ میگاواتی در این منطقه، انرژی برق سه ولایت شمال شرقی کشور تامین خواهد شد.

مولوی صبغت الله قانع، رئیس حوزه‌ای دریایی تخار گفته است: حکومت‌های گذشته برای ساخت و ساز بندهای برق در این ولایت توجه نکرده، اما حکومت کنونی در این راستا توجه جدی می‌کند.

سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «مجاهد: آن چه یوناما در باره افغانستان گفته «پروپاگند» است» نگاشته است:

در پی نشر گزارش تازه یوناما از وضعیت حقوق بشر در سه ماه گذشته در افغانستان، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته است که بررسی‌های این نهاد دور از حقیقت است.

به باور آقای مجاهد، این نهاد (یوناما) همواره مسایل پیش پا افتاده را بررسی کرده است.

ذبیح الله مجاهد، به طلوع نیوز گفت “یوناما که همیشه [گزارش] پخش کرد، پروپاگند بوده آن‌ها عوض این که رفع مشکلات را متوجه باشند، وظیفه خود را درک کنند، از سامان ملل متحد و موقف این سازمان سوءاستفاده کرده و چیزی را نشر می‌کنند که با وضعیت کنونی افغانستان هم‌خوانی ندارد.”

یوناما در گزارشی که روز گذشته نشر کرد، از اوضاع حقوق بشر و رسانه‌ها، رفتار با زندانی‌ها و مسایل مهم دیگر ابراز نگرانی کرد.