مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند. گزارش‌گر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است. سایت خبری اسپوتنیک تحت عنوان «آشپزخانه‌های محلی برای تغذیه بازمانده‌گان زلزله هرات» نوشته کرده است: برنامه انکشافی سازمان ملل […]

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.

گزارش‌گر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است.

سایت خبری اسپوتنیک تحت عنوان «آشپزخانه‌های محلی برای تغذیه بازمانده‌گان زلزله هرات» نوشته کرده است:

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد از افتتاح چندین آشپزخانه محلی در هرات برای تهیه غذای گرم برای بازمانده‌گان زلزله خبر داده است.

برنامه انکشافی سازمان ملل متحد در ۱۸ اکتبر اعلام کرد که در هرات ۱۵ آشپزخانه محلی برای توانمند‌سازی زنان و رفع گرسنگی ایجاد شده است.

این اداره گفته است که از هشتم اکتبر به این سو آنها توانسته‌اند که از طریق این آشپزخانه به بیش از ۵ هزار آسیب دیده، غذای گرم تهیه کنند.

سایت خبری صدای افغان (آوا) زیر عنوان «طوفان گرد و خاک شدید در هرات» نوشته است.

طوفان و گرد و خاک شدید روز جمعه ۲۸ میزان از منطقه تورغندی هرات آغاز و هم‌اکنون تمامی سطح شهر هرات را دربر گرفته است.

از زمان وقوع زلزله‌های خطرناک در هرات این دومین بار است که چنین طوفان مردم هرات که از دو هفته بدینسو در کوچه و خیابانها به سر میبرند را غافل گیر می‌کند.

هفته گذشته نیز طوفان شدید گرد و خاک فعالیت‌های امدادرسانی به مناطق زلزله زده را متوقف کرد.

سایت خبری طلوع نیوز تحت عنوان «شادمانی ساکنان بلخ از آغاز پرواز‌های مستقیم به شهر جده» نگاشته است.

شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف از آغاز پرواز‌های مستقیم به شهر جده‌ی عربستان سعودی شادمان‌اند.

به گفته باشنده‌گان مزار شریف، نیاز است تا حکومت سرپرست در زمینه آغاز پرواز‌های مستقیم از شهر مزارشریف به دیگر نقاط جهان نیز تلاش کند.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «معاون رییس االوزرای امارت اسلامی خواستار توقف اخراج مهاجران افغان از پاکستان شد» نوشته است.

معاون رییس الوزرای امارت اسلامی در دیدار با کاردار سفارت پاکستان گفته که تصمیم اسلام‌آباد برای اخراج مهاجران افغان میان مردم دو کشور فاصله ایجاد می‌کند.

عبدالسلام حنفی در دیدار با عبیدالرحمن نظامانی از پاکستان خواست تا در امر اخراج مهاجران افغان تجدید نظر کند.