مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌ است. گزارش‌گر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است: سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «وزارت تجارت حکومت امارت اسلامی از سفر سرپرست این وزارت خبر داد» نوشته کرده است: وزارت […]

شماری از سایت‌های خبری داخلی و خارجی در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌ است.

گزارش‌گر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها این گزارش را آماده کرده است: سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «وزارت تجارت حکومت امارت اسلامی از سفر سرپرست این وزارت خبر داد» نوشته کرده است: وزارت تجارت حکومت امارت اسلامی با نشر یک خبرنامه‌ گفته است که هیئت امارت به ریاست نورالدین عزیزی ، سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز دوشنبه به هدف اشتراک در سومین «فارمت ابتکار یک کمربند و یک جاده» به چین سفر کرده است.

سایت خبری صدای افغان تحت عنوان «شهادت حداقل پنجصد فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به شفاخانه غزه» نوشته است:وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در پی بمباران شفاخانه المعمدانی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از پنجصد نفر به شهادت رسیده‌اند. اکثر شهدا زنان و کودکان هستند، منابع غیر رسمی شمار شهدا را بیش از هزار نفر ذکر می‌کنند. محمود عباس سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

سایت خبری شفقنا افغانستان زیر عنوان «معاون سخنگوی امارت اسلامی: وابسته به کمک هیچ کشوری نیستیم» نگاشته است:معاون سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به طرح کاهش یا قطع کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان می‌گوید که امارت اسلامی وابسته به کمک هیچ کشوری نیست.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به این طرح می‌گوید که افغانستان به کمک مالی کشور‌ها از جمله آمریکا وابسته نیست.

معاون سخنگوی حکومت سرپرست امارت اسلامی می‌گوید که این حکومت تلاش دارد تا با احیای زیر بناهای اقتصادی، اقتصاد کشور را رشد دهد.

وی به رسانه‌ها گفت «آمریکا و کشور‌های غربی، دیگر به امارت اسلامی کمک نمی‌کنند و نه هم در طول دو سال گذشته کمک کرده‌اند و اگر کمکی هم کرده باشند، با مؤسسات و انجو‌هایی که مربوط شان است می‌رسانند و این مؤسسات و انجو‌ها هم به طریقه‌ی خود به مردم توزیع می‌کنند. امارت اسلامی از منابع خود نظام را می‌چرخاند و تلاش دارد با استفاده از منابع خود، کشور را به رشد اقتصادی خود برساند.»

معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست : افغانستان در تغیرات اقلیمی سهم اندک دارد ولی متحمل تاثیرات شدید آن است