کمک های بشر دوستان باید بدور از ملحوظات سیاسی انجام یابد

سروی های جهانی نشان می دهد که مناطق وسیعی در افغانستان در تحت حاکمیت امارت اسلامی قرار دارد اما طبق سروی ما، امارت اسلامی بر بیش از نیمی از خاک افغانستان حاکمیت دارد. در این میان چنان ولسوالی ها و مناطقی نیز هست که ازسال ۲۰۰۱ تا کنون آزاد بوده و مردم در آن مناطق […]

سروی های جهانی نشان می دهد که مناطق وسیعی در افغانستان در تحت حاکمیت امارت اسلامی قرار دارد اما طبق سروی ما، امارت اسلامی بر بیش از نیمی از خاک افغانستان حاکمیت دارد. در این میان چنان ولسوالی ها و مناطقی نیز هست که ازسال ۲۰۰۱ تا کنون آزاد بوده و مردم در آن مناطق در تحت ادارۀ امارت اسلامی زندگی می کنند .

در طول یک و نیم دهه گذشته، در یک مقطعی یک لک عسکر اشغالگر امریکایی در کشور موجود بود و طبق گفتۀ مقامات امریکایی، تا کنون ۷۸۳ ملیارد دالر در افغانستان مصرف کرده اند اما باز هم نتوانسته اند که این مناطق را بطور کامل از امارت اسلامی بگیرند . بر همین اساس ، این یک حقیقت عینی است که امارت اسلامی یک  قدرت نظامی وسیاسی غیر قابل انکار است و بیش از نیمی از جمعیت ۳۲ میلیونی در تحت حاکمیت امارت اسلامی زندگی می کنند .

امارت اسلامی برای هر ولایت والی، ولسوال، قومندان، قاضی، رؤسای تعلیم و تربیه، صحت و….. دارد .تمام این افراد در بخش های خود بطور منظم مشغول کار هستند، در تمام این بخش ها و بخصوص در بخش قضاء، ملت افغان بخاطر اجرائات سریع و شفافیت آن بسیار خوشنود بوده و آن را می ستایند و تمام قضایای حقوقی و جنایی خویش را در آن حل می  کنند و این به این خاطر است که در این اداره ها چیزی به نام فساد اداری وجود ندارد . اما متاسفانه جهانیان و سازمان های جهانی با افغان های مقیم در این مناطق تا کنون کمک چندانی نکرده اند بلکه با آنان رفتار مادر و نامادری را در پیش گرفته اند.

باید موسسات خیریه جهانی و بالأخص موسسات خیریه اسلامی، با هماهنگی با کمیسیون های مربوطۀ امارت اسلامی،  در مناطق تحت حاکمیت امارت اسلامی به کمک ملت افغان بشتابند. در تعمیر دارالإیتام ، مکاتب، کتاب های درسی، تعمیرنو و همچنین برای حل کردن مشکلات صحی مردم همانند مرض توبرکلوز، سرخکان، سیاه سرفه، یرقان ، پولیو، سوء تغذیه و امراض ولادی و نسایی کمک نمایند. امارت اسلامی در این مورد متعهد امنیت آنان خواهد بود .

علاوه بر این، در طول یک و نیم دهه گذشته، ژورنالیست ها فقط یک رُخ مسئلۀ افغانستان را به جهان و ملت نشان داده اند در حالی که آن فقط یک طرفه و تصویر نا تمام است . آنان باید بیش از نیمی از ملت افغانستان نیز خود را با خبر نموده و دیگر ملت را نیز از آنان مطلع و آگاه سازند. این مسئولیت تمام ژورنالیست های بیطرف و بخصوص ژورنالیست های افغان هست که در مورد هموطنان خویش حقایق را آشکار نموده و آن را به دیگران برسانند.

به همین خاطر، ما از ژورنالیست ها نیز می خواهیم که با هماهنگی با کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی، از مناطق تحت حاکمیت امارت اسلامی راپور های مستند تهیه نمایند. در آن مناطق از حکومت داری امارت اسلامی، از زندگی مردم،  و ازخواست ها و نیازها حقایق را واضح نمایند و در این بخش مسئولیت و تعهد خویش را در مقابل ملت خویش بطور کامل ادا نمایند .