کشتار مردم ملکی در میرزاولنگ حقیقت ندارد

از یک هفته بدینسو رسانه های رسمی و غیر رسمی ادارهء دست نشانده کابل غوغا به پا کرده اند که در منطقهء میرزاولنگ ولایت سرپل مجاهدین امارت اسلامی ۵۲ تن از باشندگان ملکی بشمول زنان و کودکان را به قتل رسانده و به املاک ملکی زیان وارد کرده اند. این رسانه های مربوط ادارهء دست […]

از یک هفته بدینسو رسانه های رسمی و غیر رسمی ادارهء دست نشانده کابل غوغا به پا کرده اند که در منطقهء میرزاولنگ ولایت سرپل مجاهدین امارت اسلامی ۵۲ تن از باشندگان ملکی بشمول زنان و کودکان را به قتل رسانده و به املاک ملکی زیان وارد کرده اند. این رسانه های مربوط ادارهء دست نشانده افزوده اند که این عملیات بصورت مشترک از سوی طالبان و داعش بر خلاف باشندگان ملکی میرزاولنگ انجام شده است اما در حقیقت داعش در این منطقه هیچگونه وجود ندارد و نه هم افراد ملکی کشته شده اند. این رسانه های مغرض به این رویداد در حالی هوا دادند که در هسکه مینه اشغالگران ۱۶ تن از باشندگان ملکی را به شهادت رساندند و در ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب نیز در نتیجهء اصابت مرمی هاوان عساکر دولتی ۱۶ تن از هموطنان ملکی کشته و زخمی شدند و همچنین از عملیات های شبانهء بر خانه های مردمان ملکی نیز چشم پوشی می شود.

عطاءالله عمری والی محترم امارت اسلامی برای ولایت سرپل نیز اتهام ادارهء کابل و رسانه های مربوط آنها را دروغ محض خوانده و گفت که در جنگ رو در رو تنها افراد مسلح (ملیشه ها) یا به اصطلاح خیزش مردمی کشته شده اند و بعد از تصرف منطقه به مجاهدین هدایت داده است که نان آنها را نیز نخورند تا به آنها تکلیف نرسد. تنها خانه های اربکی ها تلاشی شده اند و سلاح و مهمات از آنها گرفته شده است. حال مردم منطقه در ساحه حاکم هستند و مجاهدین در کوه ها در خطوط دفاعی هستند. محترم عطاءالله عمری خواهان بررسی بیطرفانه از سوی هر دو طرف گردید. او می گوید: برادران اهل تشیع با اطمینان کامل شب و روز در مناطق تحت کنترول مجاهدین امارت اسلامی گشت و گذار می کنند و گوسفند هایشان را به مالچرهای یکدیگر می برند.

شیخ سلیمان یکتن از بزرگان برادران اهل تشیع نیز این ادعا را کاملا رد کرده است. او می گوید که خودش به ولسوالی صیاد رفته است و با خانواده های بیجا شده ملاقات کرده است، همه به او گفته اند که طالبان نه مردم را به شکل دسته جمعی به قتل رسانده اند و نه هم کسی را اسیر کرده اند.

حقیقت اینست که در این اواخر از سوی کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی ویدیوهایی نشر گردید که در آن مسئولین امارت اسلامی با اسراء و مردم عام ملکی برخورد اسلامی و انسان دوستانه می نمودند و امارت چندین بار بصورت یکجانبه اسیران جنگی را آزاد نموده است. دشمن می خواهد با اینگونه تبلیغات نادرست و پلان شده این تصویر مثبت امارت اسلامی را خدشه دار نماید و یک تصویر منفی از مجاهدین به ملت افغان و جهانیان پیشکش کند.

باید بگوئیم که امارت اسلامی به حفاظت از سر، مال و عزت ملت خود متعهد است. هر سال برای همین منظور برای مسئولین ساحوی خود سمینارهای آگاهی دایر می کند که در آن علماء کرام به مجاهدین مطابق به سنت نبوی خطابه هایی در مورد برخورد نیک و شایسته با مردم و پیشبرد جهاد بیان می کنند.

امارت اسلامی به مناسبت عید سعید فطر گذشته بخاطر جلوگیری از تلفات ملکی یک اداره و محاکم مستقل در تشکیلات امارت اسلامی ایجاد کرد. به مناسبت عید فطر گذشته رهبر معزز امارت اسلامی محترم هبهالله آخندزاده صاحب، که خود نیز یک عالم جید و شیخ الحدیث است، به مجاهدین چنین توصیه نمود:” در هنگام طرح ریزی و اجرای عملیات های جهادی موضوع تلفات ملکی را جدی بگیرید … زیان رساندن به سر و مال مردم ملکی خلاف اصول شریعت و پالیسی امارت اسلامی است”.

مجاهدین امارت اسلامی در تمام کشور در روشنایی این دستورات عمل می کنند و برای حفاظت از سر، مال و عزت ملت عملاً قربانی می دهند.

ما به ملت خود و رسانه های آزاد اعلام می داریم که متوجه دسیسه های دشمن باشید و در موارد اینچنینی سخنان مسئولین امارت اسلامی را تصدیق کنید. دشمن می خواهد که در میان افغان ها اختلافات قومی و نژادی ایجاد کند. این یک دسیسهء شوم دشمن است. بیائید تمام افغان های دوستدار دین و آزادی این دسیسهء شوم دشمن را خنثی سازیم.