چند سخن باز به رئیس جمهور جدید آمریکا

شما سومین رئیس جمهور آمریکا هستید که درگیر باتلاق جنگ افغانستان شدید، مطابق ارقام شما بیشتر از یک تریلیون دالر مصرف کرده اید اما بغیر از کشتن افغان های بیگناه و ویرانی قریه ها و باغ ها، چیزی بدست نیاورده اید، بلکه اعتبار قبلی خود در جهان را نیز از دست داده اید؛ پس مسئولیت […]

شما سومین رئیس جمهور آمریکا هستید که درگیر باتلاق جنگ افغانستان شدید، مطابق ارقام شما بیشتر از یک تریلیون دالر مصرف کرده اید اما بغیر از کشتن افغان های بیگناه و ویرانی قریه ها و باغ ها، چیزی بدست نیاورده اید، بلکه اعتبار قبلی خود در جهان را نیز از دست داده اید؛ پس مسئولیت حل این جنگ نیز بر عهدهء شماست.

 

ظاهراً این جنگ تحت عنوان یک چنین بهانه ای شروع گردید که افغان ها در آن هیچ دست نداشتند و نه هم در انی مورد تاکنون تحقیقات بیطرفانه صورت گرفته است تا ثابت کند در پشت آن کی ها بوده اند. قابل گفتن است که، کسانیکه که به شما دربارهء جنگ تمدن ها مشوره می دهد، آنها با تمدن و انسانیت دشمن دارند. همچنین، جنرالان شما همانند گذشته در مورد افغانستان راپورهای غیر واقعی به شما داده اند، همانطور که به رؤسای پیشین نیز راپورهای اینچنینی داده بودند. به ادامهء جنگ و تداوم اشغال پافشاری می کنند. در جنگ انها رتبه ها و امتیازات خوبی بدست می آورند. همگان با آن شاید تحلیلگران شما نیز بیست هزار کیلومتر دورتر تحلیل هایی در مورد افغانستان تهیه کرده باشند و به شما پیشکش کنند، شاید تکرار شعار دهشت گردی را مفید می پندارند اما بسیاری از تحلیل های انان دربارهء افغانستان عکس واقعیت های موجود است، بلکه بیشتر شما را در این باتلاق غرق می کند.
شما میدانید که ملت مسلمان افغان در مقابل اشغال خارجی قیام کرده اند. از عقیده، کشور، کرامت انسانی و استقلال خود دفاع می کنند. شما به محتوم برای خود نیز خواهان کشوری آزاد هستید، حتی در همسایگی آمریکا نیز نمی توانید عساکر کشور دیگری را تحمل کنید؛ اما برای ملت مسلمان افغانستان این حق مشروع را نمی پذیرید؟، استقلال کشور ما را سلب کرده اید. بر ملت مسلمان افغان یک ادارهء دست نشانده را تحمیل کرده اید. از اینرو به آتش جنگ دامن می زنید. دهشت گردید در افغانستان نیست. این فقط یک شعار  و یک ادعاست.

ما در سال ۲۰۱۰ میلادی به کانگرس آمریکا یک نامهء باز فرستاده بودیم که بعداً رسانه ای شد و در آن نوشته بودیم:

(از وقتیکه افغانستان از سوی شما اشغال شده است و جهاد مسلحانه در مقابل آن شروع شده است، دها هزار تن انسان بنام مخالفین از سوی شما زندانی شده است، اگر مقامات نظامی شما بتوانند ثابت سازند که صد تن از این زندانی ها خارجی باشند، پس ما نیز قبول می کنیم که در مقابل شما خارجی در افغانستان درگیر جنگ هستند).

 

اگر شما در یک دههء گذشته نتوانستید برای این ادعای خود ثبوت پیش کنید؛ پس بدانید که جنگ جاری در افغانستان یک مقاومت افغانی اسلامی در مقابل اشغال شماست. در مقابل شما نه یک گروه، بلکه یک ملت در حال جنگ است. این مسئله با ازدیاد عساکر حل نمی شود و نه حل شده است. تجارب تلخ سالهای گذشته ادارات پیشین امریکا این را ثابت کرده است؛ پس بهتر است که یک راه حل معقول را پیشکش کنید و به اشغال خود نقطهء پایان بگذارید، بجای خونریزی و تخریب در بازسازی و پیشرفت کشورها کمک کنید، این صلح کشور، منطقه و جهان و همچنین اعتبار شما را دوباره اعاده خواهد کرد.