چرا اشغالگران جنگ در افغانستان را طولانی می کنند؟

تحلیلگران و مفسرین امور سیاسی بر این نظرند که موجودیت عساکر آمریکا و ناتو، اشغال آشکار بر یک کشور مستقل است. اشغال یک کشور تنها به بهانهء مقابله با تروریزم فقط یک شعار است. که اهداف بارز آن محدود کردن ساحهء نفوذ روسیه و چین در بخشهای نظامی و سیاسی، تسلط بر منابع طبیعی افغانستان […]

تحلیلگران و مفسرین امور سیاسی بر این نظرند که موجودیت عساکر آمریکا و ناتو، اشغال آشکار بر یک کشور مستقل است. اشغال یک کشور تنها به بهانهء مقابله با تروریزم فقط یک شعار است. که اهداف بارز آن محدود کردن ساحهء نفوذ روسیه و چین در بخشهای نظامی و سیاسی، تسلط بر منابع طبیعی افغانستان و آسیای مرکزی، اعمال نفوذ بر کشورهای همسایهء افغانستان و آسیای میانه و گسترش آن میباشد.

در اکتوبر ۲۰۰۱ میلادی و همزمان با شروع تجاوز آمریکا بر افغانستان این اهداف اینچنین واضح به نظر نمی رسید اما با گذشت زمان و خصوصاً زمانی قوت گرفت که در ماه مارچ ۲۰۱۴ میلادی کشور روسیه بخشی از خاک یوکران  بنام کریمیا را با کشور روسیه الحاق کرد و مستقیم آنرا تحت قیادت روسیه در آورد و پس از آن نیز روسیه در ماه سبتمبر ۲۰۱۵ میلادی مستقیماً در جنگ سوریه شامل گردید.

اینگونه اتفاقات و انکشافات فاصله بین روسیه و ناتو را بیشتر کرده است، در این اواخر کاخ سفید گفت که در ماه جون به سفارت روسیه در واشنگتن هشدار داده بود که دو تن از دیپلومات آن افراد نامطلوب به حساب می آیند و باید از آمریکا خارج شوند. روسیه نیز در عکس العملی مشابه دو تن از دیپلوماتان آمریکایی را از روسیه اخراج کرد. از سوی دیگر در دریای جنوبی چین تحرکات نظامی چین و آمریکا نیز فضای جنگ سرد را ایجاد کرده است.

در پس منظر اینگونه تحولات و رویدادها ما شاهد بودیم که بتاریخ ۸ -۹ جولای نشست سران ناتو در وارسا به این خاطر وعدهء کمک ۵ میلیارد دالری به افغانستان تا سال ۲۰۲۰ نمود که بتواند جنگ و حضور خود در منطقه را داشته باشد و بدین ترتیب حریفان جهانی فوق الذکر یا در مقابل حریفان خود از افغانستان بحیث یک سنگر جنگ استفاده کند. این اقدام این ارتباط با تروریزم ندارد و نه هم بدین خاطر است که از اینجا خطری متوجهء کشورهایشان است.

قابل یادآوری است که بر اساس پالیسی لا ضرر و لا ضرار امارت اسلامی، هیچ تهدیدی از افغانستان متوجهء امنیت دیگر کشورها نیست. این نقطه را امارت اسلامی به کرات در بیانیه های خود واضح کرده است. اما از همان آغاز کشورهای اشغالگر میخواستند عمداً راه ورد و تجاوز به افغانستان تحت نام تروریزم را هموار سازند و وجود عساکر خود در افغانستان را توجیه کنند.

افغانان قهرمانان دو جهاد عظیم هستند، حصول استقلال کشور و قیام نظام اسلامی اهداف مشترک این ملت است که همیشه بخاطر آن با هم و دور هم بوده اند. این مشترکات ثمرهء قربانی های دو جهاد ما است که تااکنون همه در امید حصول آن هستیم. بناءً از اینرو به ملت افغان اعلام میداریم که متوجهء پلان های شوم دشمن باشند و بخاطر استقلال کشور و حول مشترکات نظام اسلامی گِرد آیند. همانند سال های گذشته در مقابل اشغال، همراه و در کنار امارت اسلامی بایستید و کشور خود را از دسایس و اهداف پلید مخفی استعمار و استکبار جهانی نجات دهید و بدانید که استقلال و صلح کشور در آن نهفته است.