پروسۀ دعوت، عفو و پیوستن

تبصره هفته: پیمان پایان اشغال بین امارت اسلامی و ایالات متحده آمریکا یک گام مهم و اساسی در حل قضیه افغانستان شمرده می شود که برای بار نخست جهت حل مسئله را روشن نمود. همانطور که مسئله خاتمه اشغال برای حل و فصل با بعد خارجی مهم است، امارت اسلامی برای حل موضوع بعد داخلی […]

تبصره هفته:

پیمان پایان اشغال بین امارت اسلامی و ایالات متحده آمریکا یک گام مهم و اساسی در حل قضیه افغانستان شمرده می شود که برای بار نخست جهت حل مسئله را روشن نمود. همانطور که مسئله خاتمه اشغال برای حل و فصل با بعد خارجی مهم است، امارت اسلامی برای حل موضوع بعد داخلی نیز اقدامات قابل حساب انجام داده است. در بعد داخلی علاوه بر آمادگی برای مذاکرات بین الافغانی، یک پیشرفت مهم دیگر این بود که متعاقب امضای موافقتنامه پایان اشغال زعیم امارت اسلامی امیرالمؤمنین شیخ هبه الله اخندزاده صاحب به افراد موجود در صفوف دشمن پیام عفو و بخشش نشر کرد. تا فضای ناباوری متغییر شود و افرادیکه به دلائل گوناگون در صف مخالف هستند، بیرون آیند.

به تعقیب این پیام، ما شاهد هستیم که در چند هفته گذشته بصورت مسلسل عساکر، اربکی و افراد مسلح دیگر که قبلا تحت بیرق اشغالگران بودند و علیه مجاهدین می جنگیدند، حال که قوای اشغالگر از کشور خارج می شوند، آنها نیز نمی خواهند بر ادامه جنگ پافشاری کنند، از اینرو به دعوت امارت اسلامی لبیک گفته، از صف مخالف جدا می شوند و با مجاهدین یکجا می گردند.

در چند روز گذشته در بغلان، بلخ، غور، لغمان و دیگر ولایات صدها تن از افرادیکه پیشتر در طرف مخالف فعالیت مسلحانه داشتند، پیوستن خود با امارت اسلامی را اعلام داشتند و بالمقابل مجاهدین امارت اسلامی نیز با اخلاص کامل از آنها به گرمی استقبال کردند.

امارت اسلامی یکبار دیگر اعلام می کند که ما با هیچ گروه و هیچ فردی تضاد و عقده شخصی نداریم، بلکه می خواهیم که در این کشور، نظام اسلامی که خیر همه در آن است، حاکم شود. بناءً کسانیکه در صف اشغالگران و رژیم مزدور وظیفه اجراء می کنند، آغوش عفو و اخلاص ما برای همه باز است. اگر آنها از مخالفت دست بردارند، امارت اسلامی از سر و مال آنها محافظت خواهد کرد.

برای اینکه مثل مسئله بعد خارجی، بعد داخلی نیز به خیر حل و فصل شود، مهم است که این پروسه پیوستن و دست کشیدن از مخالفت وسیع و سریع شود.در این بخش تمام اقشار دانسته کشور مثل علماء کرام، منورین، استادان مکاتب و بزرگان قومی مکلفیت خود را اداء کنند. اربکی ها و دیگر افراد جنگی باید بدانند که بجای تداوم جنگ به زندگی صلح آمیز فکر کنند. تا عوامل مصیبت های آتی خنثی و کشور ما به یک صلح واقعی برسد.

امارت اسلامی در این بخش پالیسی عفو را انتخاب کرده است، همیشه با افراد جنگی دشمن برخورد اسلامی نموده است، زخمی های دشمن را معالجه کرده و هزاران تن از اسراء دشمن را بار بار رها کرده است تا با خانواده و فرزندان خود زندگی آزاد بگذرانند.