پانزدهمین سالروز سیاه تجاوز آمریکا

یک و نیم دهه قبل، بتاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۰۱ اشغالگران آمریکایی به بهانه های جعلی  بر کشور عزیز ما تجاوز کردند. ظاهراً بهانهء بدون ثبوت واقعهء یازدهم سبتمبر صرفاً بخاطر تجاوز ی بود که تاکنون آن ادعا تثبیت نشده است. اما در یک و نیم دهه گذشته اعمال و راهکارهای آمریکا و دوستانش بر کرات […]

یک و نیم دهه قبل، بتاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۰۱ اشغالگران آمریکایی به بهانه های جعلی  بر کشور عزیز ما تجاوز کردند.

ظاهراً بهانهء بدون ثبوت واقعهء یازدهم سبتمبر صرفاً بخاطر تجاوز ی بود که تاکنون آن ادعا تثبیت نشده است. اما در یک و نیم دهه گذشته اعمال و راهکارهای آمریکا و دوستانش بر کرات این حقیقت را اثبات کرد که آمریکا بخاطر اهداف دیگر به افغانستان و منطقه آمده و در تعقیب آن است. برای رسیدن به آن اهداف یکصد و پنجاه هزار عسکر به افغانستان گسیل داشت، بر ملت افغان بشمول سلاح کیمیاوی تمام سلاح های مدرن روز را استعمال نمود و ملت بی دفاع افغان بشمول محاسن سفیدان، زنان، کودکان و جوانان را شهید کرده و حتی باغ ها و کشتزارها را نیز تخریب و ویران کردند.

 

اشغالگران فکر می کردند که طالبان یک گروه هستند و با استفاده از وسایل عصری و تاکتیک ها از بین خواهند رفت، لیکن متوجه این نقطه نبودند که این یک ملت است. مبارزه آنها در مقابل ملتی است که عاشق دین و آزادی هستند. هرکس که بر سرزمین این ملت تجاوز کرده است، این ملت غیر متحد شده و اختلاف را کنار گذاشته و درسی به اشغالگران داده اند که حتی در کشور خودشان نیز دوام نیاورده اند. از انگلیس ها گرفته تا اتحاد شوری؛ تاریخ در پیش روی همه است. کسانی که به اشغالگران معلومات و مشوره های نادرست میدادند و می دهند، تنها میخواستند که سوار بر شانه های اشغالگران به قدرت برسند. بیهوده مسائل افغانستان را مسئله جهان وانمود کردند. اما کسانی که استقلال را می فروشند و ملت را بدست اشغالگران و یا بخاطر آنها می کُشد، هیچگاهی نمی توانند از ملت نمایندگی کنند و نه هم ملت رابطه ای با آنان دارند.

 

همه می بینند که در یک دهه گذشته زیر نام دیموکراسی در کشور و تحت شعار عدالت، اهلیت و پیشرفت چه چیزهایی انجام نشده است. فیصله های اخیر سرنوشت کشور در سفارتخانه های کشورهای اشغالگر صورت می گیرد و این واقعیت ها اکنون بر هیچکس پوشیده نیست.

 

ما تجاوز آمریکا و متحدینش بر افغانستان را به شدت نکوهش کرده و یکبار دیگر به اشغالگران اعلام می داریم که در چشم جهانیان خاک نیندازید، راهکار خود را بر اساس واقعیت های عینی افغانستان تنظیم کنید نه بر طبق تحلیل های غلط و یا بر بنیاد معلومات و مشوره های نادرست؛ زیرا این مشوره ها و تحلیل های بمانند عساکر، کلینیک ها و مکاتب خیالی ، خیالی خواهند بود. همهء ملت ها حق انتخات سرنوشت و داشتن خود ارادیت دارند همانگونه که خودتان آنرا حق خود می پندارید. حالا هم زمان دارید، پیش از اینکه به سرنوشت اتحاد شوروی مصاب شوید، واقعیت های میدانی را بپذیرید و افغانستان را رها کنید.