هفته نخست “رمضان” فتوحات عظیمی را پیشبینی می کند

  بقاء و دوام هر نظامی به یک جایگاه تبلیغاتی و قوت دفاعی قوی ضرورت دارد، جایگاه تبلیغاتی برای بقای نظام مبارزات سیاسی میکند و قوت دفاعی از نظام حمایت و محافظت میکند، اما هنگامیکه یک نظام بزور منطق و بر خلاف خواست، رضاء و تقاضای ملت بر آنان تحمیل می گردد، در چنین صورتی […]

 
بقاء و دوام هر نظامی به یک جایگاه تبلیغاتی و قوت دفاعی قوی ضرورت دارد، جایگاه تبلیغاتی برای بقای نظام مبارزات سیاسی میکند و قوت دفاعی از نظام حمایت و محافظت میکند، اما هنگامیکه یک نظام بزور منطق و بر خلاف خواست، رضاء و تقاضای ملت بر آنان تحمیل می گردد، در چنین صورتی بقائ نظام به شرط سومی ضرورت دارد که آن مکر و فریب استعماری یعنی “فرق تسد” است، بدین معنا که مردم را در بین خودشان به اختلافات و کشمکش ها مشغول سازد تا از هم گسیسته شوند و بر آنان حکومت کنند.
 
بر اساس فارمولهء فوق، اشغالگران نیز در افغانستان بخاطر بقاء و دوام نظام فاسد غربی خود یک جایگاه و منبر تبلیغاتی تحت نام ولسی جرگه و مشرانو جرگه و همچنین قوت دفاعی تحت عناوین اردوی ملی، پولیس ملی و اربکی تاسیس کردند. برای تقسیم و انشعاب ملت در کابل ادارهء مشترکی را تشکیل دادند، تا بدین صورت افکار و نظرات مردم از دسایس پنهان و آشکار اشغالگران در لابه لای کشمکش قدرت صوری و شکلی بسوی دیگری منحرف گردد.
 
قوتهای اشغالگر میخواستند که توسط دسایس قوی خود در کنار اشغال سرزمین پاک ما، نظریات و افکار  مقدس افغانستان را نیز اشغال کنند، بزرگترین هدف آنان این بود که مفکورهء ملت غیور افغان را تغییر دهند، نظام شرعی، اخلاق اسلامی و عنعنات خاص فرهنگی و ملی این ملت را از بین برده و در عوض آن نظام فاسد و ناروا و اخلاق ناشایستهء غربی را ترویج دهند، اما در مجموع با عکس العمل شدید ملت مواجه شدند. نتیجتاً اشغالگران هیچگونه دستآوردی ندارند، نه توانستند امنیت را تامین کنند و نه هم اثری از کدام پیشرفت اقتصادی دیده میشود و نه هم کدام پلانی برای آیندهء روشن این ملت وجود دارد.
 
مجاهدین قهرمان امارت اسلامی در جریان ۵ روز نخست ماه مبارک “رمضان” سال ۱۴۳۶ هــ ق در جریان عملیات مقدس عَـــــزم تمام استراتیجی و دسیسه های اشغالگران را خنثی و از بین بردند. بر نیروی محافظ و نگهبان (اردو، پولیس و اربکی ) نظام غربی در تمام سطح کشور حملات مرگباری انجام داده و مناطق وسیعی را از وجود آنان آزاد ساختند  که به عنوان مثال میتوان از ولسوالی های چهاردره و دشت ارچی در ولایت قندوز و مناطق وسیعی در ولسوالی های کجکی و موسی قلعه در ولایت هلمند نام ببریم.
 
در نخستین هفتهء ماه “رمضان” عملیات جهادی و مقدس “عَــــــزم” امید و آرزوهای ملت افغان را شکوفا نموده است و مژدهء فتوحات عظیم و موفقیت نهایی را با خود به ارمغان دارد، مجاهدین به نصرت الله جل جلاله در گوشه و کنار کشور عزیز مناطق وسیعی را فتح کرده اند و بیرغ سفید مزین به کلمه طیبهء امارت اسلامی را بر فراز آن به اعتزاز درآورده اند. مجاهدین که روحیه و مورالــــشان از همان آغاز بلند و قوی بوده است از برکت ماه مبارک “رمضان” معنویاتــــشان به قلهء بلند غیرت و هِمـّت صعود نموده و اشغالگران و مزدوران آنان را پریشان و سردرگم کرده اند، از اینرو زحمت چهارده سالهء انان برای فسـاد در حال از بین رفتن است و آن نظام فاسد و حکومت مشترکی که خودشان آنرا یک دستآورد عظیمی میدانند در لبهء زوال و نابودی قرار دارد.