موقف امارت اسلامی در مورد صلح واقعی

همانگونه که در بیانیه های رسمی با تاکید گفته شده است، امارت اسلامی افغانستان خواهان حل واقعی مسئله افغانستان است. موجودیت دفتر سیاسی در تشکیل امارت اسلامی به ملت افغان و ملت های جهان آشکار می سازد که امارت اسلامی جنگ را بخاطر جنگ انجام نمی دهد، بلکه اهداف مقدس پیش رو دارد که آن […]

همانگونه که در بیانیه های رسمی با تاکید گفته شده است، امارت اسلامی افغانستان خواهان حل واقعی مسئله افغانستان است. موجودیت دفتر سیاسی در تشکیل امارت اسلامی به ملت افغان و ملت های جهان آشکار می سازد که امارت اسلامی جنگ را بخاطر جنگ انجام نمی دهد، بلکه اهداف مقدس پیش رو دارد که آن حصول استقلال و قیام نظام اسلامی است.

براساس هر قانون جهانی، دفاع از کشور و معتقدات خود، حق مشروع ماست و حاضر هستیم که بر سر میز و در سنگرها از این حق مشروع خود دفاع کنیم. برای همین منظور، رهبری امارت اسلامی در دفتر سیاسی از دیپلوماتان سابقه دار و ورزیدهء امارت اسلامی استفاده کرده است. از نقطه نظر ما اگر این اهداف عالی بغیر از ریختاندن خون بدست می آید، در نزد ما این بهترین حل است.

 

در بخش سیاسی، دفتر سیاسی امارت اسلامی یگانه ارگان امارت اسلامی است که مطابق رهنمودهای مقام رهبری امارت اسلامی برای حل سیاسی مسئلهء افغانستان تلاش می کند. هدف موجودیت این دفتر در دوحه اینست که این بهانه از کشورهای اشغالگر و دیگر جهت ها گرفته شود که گویا خواهان حل صلح آمیز مسئلهء افغانستان هستند اما آدرس مشخصی از طالبان وجود ندارد.

 

عوامل و مصیبت های جاری کشور و تداوم اشغال افغانستان برهمگان هویداست و موانع موجود در مقابل صلح در افغانستان نیز بر هیچکس پوشیده نیست. اکنون این مربوط به جناح های مربوط به مسئله افغانستان بستگی دارد که موانع اساسی موجود در مقابل مسئلهء افغانستان را از میان بردارند و فضای مناسب برای حل صلح آمیز ایجاد کنند. جنگ انتخاب ما نیست، بلکه مجبوریت ماست. امارت اسلامی بیشتر از دیگران برای صلح و ثبات حقیقی در کشور تلاش می کند اما اگر کسی سخن از زور و زورگوئی می زند و از کلمهء صلح برای فریب دادن و تنها به دیدهء یک پروژه می نگرد، هیچ نوع استراتیژی برای صلح ندارد، باید بداند که هر عضو امارت اسلامی صاحب ایمان قوی و حوصلهء خستگی ناپذیر دارد. در مقابلش اهداف والا و مقدس نهفته است که برای حصول آن در هر زمان برای هر قربانی حاضر است.
تاریخ زندهء چهاردهء اخیر کشور ما یکبار دیگر ثابت کرده است، هر آنکس که در مقابل ملت مسلمان و مجاهد افغان راه زور را اختیار کرده است، در پایان با شکست و ناکامی مواجه شده است و در مقابل ملت زانو زده است. این پند و عبرتی برای همه است.