موانع در مقابل صلح در افغانستان

افغان ها ملتی مسلمان، عاشق استقلال و صلح پسند است. نه تجاوز دیگران را می پذیرد و نه بر خاک دیگران تجاوز می کند. در طول تاریخ تنها زمانی دست به سلاح برده اند که از سوی دیگران مورد تجاوز قرار گرفته اند و پس از ان جواب دندان شکن داده اند. چند دهه قبل […]

افغان ها ملتی مسلمان، عاشق استقلال و صلح پسند است. نه تجاوز دیگران را می پذیرد و نه بر خاک دیگران تجاوز می کند. در طول تاریخ تنها زمانی دست به سلاح برده اند که از سوی دیگران مورد تجاوز قرار گرفته اند و پس از ان جواب دندان شکن داده اند.

چند دهه قبل که شوروی پیشین خواب گرفتن افغانستان و اشغال این سرزمین را ذهن داشت، در مقابل دستانش از سرزمین هایی کشیده شد که زمانی بر آن حکمروایی می کردند. امروز یک نیروی استعمارگر دیگری که خواب یکه تازی در جهان را می بیند، در حال زورآزمایی با ملت مجاهد افغان است؛ اما بازهم همه مشاهده می کنند که جهان در نتیجهء قربانی های ملت افغان بجای یک قطبی بودن، بسوی چند قطبی شدن در حرکت است.

 

باید بگوئیم که ، اگر امروز عوامل جنگ در افغانستان از بین برود، افغان ها و امارت اسلامی به نمایندگی آنها، خواهان صلح است؛ اما نخست باید موانع موجود در مقابل صلح در افغانستان از میان برداشته شوند، که بطور خلّص اشغال آشکار خارجی ها و تحمیل رژیم بر ملت در افغانستان است. متاسفانه تجاوزگران و دوستان داخلی آنان در ظاهر شعارهای صلح می دهند اما عملاً عوامل تداوم جنگ را جستجو می کنند، مثل اعلام ازدیاد عساکر خارجی در کشور، بمباران قریه ها، حملات شبانه بر خانه ها، زندانی کردن افغان های بیگناه و موارد دیگر.

 

همچنین، رسانه ها بجای بیان حل واقعی مسئلهء افغانستان و واقعیت های موجود به تبلیغات زهرآگین خود ادامه می دهند، رسالت اصلی خود را فراموش کرده اند که این خود ریختن تیل بر آتش جنگ است.

کسانی که اراده صلح دارند، فضاء برای صلح ایجاد می کنند و موانع در مقابل صلح را از میان بر می دارند، برخوردهای آشکار و پنهان حربی و تاکتیکی نمی تواند مسئله افغانستان را حل کند.

برای صلح واقعی لازم است که، موانع موجود در مقابل صلح مشخص و از بین برده شوند. تمام افغان های دردمند دورهم جمع شوند، بر اهداف و دسیسه های ناروای استعمار فکر کنند و برای ایجاد نظام مستقل و اسلامی در کشور عزیز دست بدست هم دهند.