ملت نباید شکار دسیسه های اشغالگران گردند!

  از چند روز بدینسو بر سر یک پروژهء برقی بنام توتاپ در مناطق مختلف کشور نفاق ها و تنفرات قومی، سمتی و مذهبی اوج گرفته است، که در تاریخ سیاسی افغانستان مثال آن دیده نمیشود. همهء اینها به اشارهء اشغالگران و تحت نظارت ادارهء دست نشانده به این خاطر صورت می گیرد که از […]

 

از چند روز بدینسو بر سر یک پروژهء برقی بنام توتاپ در مناطق مختلف کشور نفاق ها و تنفرات قومی، سمتی و مذهبی اوج گرفته است، که در تاریخ سیاسی افغانستان مثال آن دیده نمیشود. همهء اینها به اشارهء اشغالگران و تحت نظارت ادارهء دست نشانده به این خاطر صورت می گیرد که از یکسو جلو پیشرفت کشور و عملی شدن پروژه های ملی گرفته شود و از جانب دیگر میخواهند که ملت با هم دشمن بوده و همیشه برای تکمیل ضروریات و امیدهای خود به اشغالگران و دست نشاندگان آنان محتاج باشند و از خود اراده و اختیار نداشته و مطابق به خواست و ارادهء انها رفتار و زندگی کنند.

 

ملت مجاهد افغان از همان شروع، قباحت تجاوز و تجاوزگران را میشناخت که برای چه منظور آمده و چه میخواهند! از اینرو در مقابلشان قیام کرده و دست به مبارزه و جهاد مقدس زده اند، اما آن افرادی که بی خبر و خوشباور بودند و به شعارهای پوچ و دروغین آنان باور می کردند، اکنون احتمالاً حقیقت را درک نموده اند که اشغالگران و ادارهء دست نشاندهء انان چه میخواهند و چه اهدافی دارند!

 

اگر آنها براستی در فکر و غم ملت افغان باشند، باید در این مدت پانزده سال با این همه امکانات فراوان حداقل یک بند بزرگ آب اعمار می کردند که ملت افغان را تا مدتی آسوده و از محتاج بودن به دیگران برهزر میداشت.

 

امارت اسلامی افغانستان به تمام اقوام و قبایل کشور اعلام میدارد که آگاه باشند تا شکار توطیه ها و دسیسه های اشغالگران و دست نشاندگان آنان نگردند! به احکام دین مقدس خود توجهء جدی نموده و هوشیار باشند که هر آنچه که دین مقدس اسلام به ما و شما حکم می کند به آن عمل کنیم و خود را از هر گونه اختلافات سمتی، قومی و زبانی بدور نگه داریم و این خواست فطرت سلیم است.

 

به این نقطه باید آگاه باشیم که بجای اینکه فکر، قوت و نیروی خود را در تضعیف و کمزور کردن یکدیگر مصرف کنیم، باید برای بیرون کردن و راندن اشغالگران  و دست نشاندگان آنان متمرکز سازیم، تا استقلال خود را بدست آورده و زمینه را برای حصول یک زندگی آرام و آسوده هموار سازیم. و ما ذلک علی الله بعزیز.