مصیبت طبیعی و ضرورت همدردی

تبصره هفته: چند روز پیش در نتیجه بارش های پیهم در ولایات مختلف، سیلاب های خطرناک بوقوع پیوست که زیان های جانی و مالی سنگینی به مردم ملکی وارد کرد. این سیلاب ها در ۱۳ ولایات کشور برای هموطنان زیانبار بود، که بیشترین تلفات را در ولایات پروان، کابل، پکتیا، پنجشیر، میدان وردگ، کاپیسا و […]

تبصره هفته:

چند روز پیش در نتیجه بارش های پیهم در ولایات مختلف، سیلاب های خطرناک بوقوع پیوست که زیان های جانی و مالی سنگینی به مردم ملکی وارد کرد. این سیلاب ها در ۱۳ ولایات کشور برای هموطنان زیانبار بود، که بیشترین تلفات را در ولایات پروان، کابل، پکتیا، پنجشیر، میدان وردگ، کاپیسا و ننگرهار بوجود آورد.

براساس آخرین ارقام ارائه شده، زیان های جانی در نتیجه سیلاب های مذکور به صدها تن می رسد. همچنین بسیاری از خانه ها، دوکان ها، کشتزارها و املاک دیگر، یا بطور کامل از بین رفته و یا هم زیان دیده اند. این حوادث سیلاب در حالی بوقوع پیوست که هموطنان بخاطر بحران کرونا نیز بسیار متاثر شده اند. علاوه بر این، اشغال جاری و کارکردهای مقامات غارتگر در بالا بردن سطح فقر مردم رول بارز دارد.

عکس العمل اداره کابل در مقابل بحران سیلاب ها بیشتر به کارهای تبلیغاتی و اجرای نمایشات محدود بود. مقامات فاسد که همیشه در بدترین روزهای ملت، در جستجوی منافع شخصی شان هستند و پول های آمده بنام ملت را دزدی کرده اند، در بحران جاری سیلاب نیز هیچکس به آنها باورمند نیست.

امارت اسلامی افغانستان علاوه بر ابراز همدردی و غم شریکی با سیلاب زدگان، از مجاهدین خود می خواهد که با تمام توان خود به کمک و همکاری سیلاب زدگان بشتابند. برای فراهم آوری ضروریات اولیه زندگی، کمک های صحی، سرپناه و دیگر کمک ها همکاری همه جانبه نمایند.

در سطح ملی مسئولیت مردم ملکی نیز است که براساس اخوت اسلامی و همدردی انسانی با برادران آسیب دیده به جان و مال کمک کنند. مردم ملکی باید تنها به امید کمک های ادارات کمک کننده ننشینند، بلکه باید خودشان دست به کار شوند. همانطور که این درد و مصیبت را بیشتر از دیگران، خودشان بهتر احساس می کنند، به همان اندازه بیشتر و بهتر از دیگران خیر و کمک هایشان به برادران مصیبت زده می رسد. اشر نمودن در کمک رسانی به مصیبت زدگان از لحاظ دینی کار بسیار پُر اجر و ثواب است، همچنین در وحدت، اخوت و تقویه رشته ها نقش مهمی دارد و توان مقاومت به جوامع در مقابل مصائب می بخشد.

امارت اسلامی افغانستان همچنین از ادارات کمک کننده می خواهد که باید با آسیب زدگان کشور ما به همان اندازه توجه و رسیدگی صورت گیرد که در دیگر بخش های جهان با کمپاین های اطلاع رسانی فعالیت های کمک رسانی وسیع صورت می گیرد.

ادارات کمک رسانی باید بجای احصائیه های خالی و نمایش های رسانه یی، به کارهای عملی توجه بیشتر نمایند، زیرا زخم های آسیب دیدگان تنها با کمک های عملی مرهم شده می تواند. امارت اسلامی در این بخش برای هر نوع همکاری با ادارات کمک کننده آمادگی دارد و در کمک رسانی به آسیب دیدگان از هیچ نوع کمک و همکاری دریغ نخواهند کرد.