مذاکرات بین الافغانی و امید ملت افغان

تبصره هفته: مطابق توافقنامه قطر، گام های مؤثر بسوی خاتمه اشغال و مذاکرات بین الافغانی برداشته می شود و بالاخره تحت عنوان مذاکرات بین الافغانی مرحله تفاهمی که باید چند ماه پیش آغاز می شد، شروع شدنی است. در مورد این مذاکرات؛ در یک سمت رسانه های بیگانه و مغرضی است که با قوت بسیار […]

تبصره هفته:

مطابق توافقنامه قطر، گام های مؤثر بسوی خاتمه اشغال و مذاکرات بین الافغانی برداشته می شود و بالاخره تحت عنوان مذاکرات بین الافغانی مرحله تفاهمی که باید چند ماه پیش آغاز می شد، شروع شدنی است.

در مورد این مذاکرات؛ در یک سمت رسانه های بیگانه و مغرضی است که با قوت بسیار اظهارات، پیشگویی ها و تبلیغات را بدرگه نموده و می خواهند که ذهنیت عامه را درباره این مرحله مهم بسوی یک سمت بخصوصی مایل کنند، و سوی دیگر امید ها، آرزوها و خواست های واقعی ملت افغان است که از این مذاکرات انتظار دارند و باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

ملت افغان که ۱۹ سال پیش بر آنها تجاوز ظالمانه صورت گرفت، حاکمیت اسلامی، استقلال و حریم زمینی و هوایی آن غصب شد و تمام اختیارات امور سیاسی، اجتماعی، کلتوری و اقتصادی آن را بیگانگان بدست گرفته و در روند نوزده ساله اشغال در بخش های گوناگون زیان های زیادی را متحمل شدند.

ملت افغان امیدوار است که از راه مذاکرات بین الافغانی آن زیان های معنوی و مادی که در روند نوزده سال اشغال ملت با آن مواجه شد، جبیره شود. در این مرحله اکثریت فیصله ها از بیرون صورت گرفته و بر ملت تحمیل شده است.

در شُرُف آغاز مذاکرات بین الافغانی اگر رسانه های بیگانه پرست از دستاوردهای نوزده ساله یاد می کنند، ملت افغان خسارات و زیان های نوزده ساله را مهم می شمارد که در بخش های گوناگون بر این ملت تحمیل شد که باید جبیره شود. در این مرحله اشغال ملت ما حاکمیت اسلامی را از دست داد. استقلال سیاسی، ملی و تمامیت ارضی از این ملت گرفته شد. بجای فرهنگ اسلامی، معارف، قوانین و ارزش های اجتماعی و کلتوری اش؛ معیارهای بیگانه و اجنبی بر این جامعه تحمیل گردید و عملا تلاش صورت گرفت که تشخص فکری و فرهنگی ملت ما را تغییر داده و در یک قالب غیر دینی و غیر افغانی انداخته شود.

حال مسئولیت همه جوانب است که چگونه ملت و کشور خود را از آن تاثیرات منفی که تشخص بی آمیغ دینی ملت ما را متاثر کرده بود، تصفیه کنیم. ملت افغان از طرفهای ذیربط امید دارد که معیارها و ارزش های خود را مقدمتر از همه چیز دانسته و بر نگهداشت، پرورش و گسترش آن پافشاری نمایند.

در این مرحله که سفارتخانه های بعضی از کشورهای اشغالگر اراده دارند که تحت نام دستاوردها(!) برای بقاء و نگهداشت آنچه که در این دوره نوزده ساله؛ همین جوانب اجنبی بر آن سرمایه گذاری نموده اند، کمپاین تبلیغاتی نمایند و می خواهند که پس از اشغال نیز ادامه داشته باشد. اما ملت آگاه ما باید متوجه این فریب های دشمن باشد.

امارت اسلامی افغانستان به صدای ملت خود لبیک گفته و در به انجام رساندن امید های پاک ملت از هیچ نوع قربانی دریغ نخواهد کرد، حل مسئله افغانستان را در این میداند که به امید و آروزهای پاک ملت احترام گذاشته شود و زمنیه زندگی و نظام مساوی با عقیده، فکر و فرهنگ آنها برایشان مساعد گردد.