قوتهای مورال باخته کابل، مکانهای عام المنفعه را ویران می کنند

به نصرت الله متعال و شهامت و قربانی مجاهدین و همکاری فراوان ملت در گوشه و کنار کشور سلسلهء فتوحات جریان دارد که ادارهء کابل را بسیار نگران ساخته است. که بمانند گذشته اکنون یکبار دیگر آستین را به قتل و کشتار، آزار و شکنجه و تخریب تاسیسات عام المنفعه، بالا زده است. که از […]

به نصرت الله متعال و شهامت و قربانی مجاهدین و همکاری فراوان ملت در گوشه و کنار کشور سلسلهء فتوحات جریان دارد که ادارهء کابل را بسیار نگران ساخته است. که بمانند گذشته اکنون یکبار دیگر آستین را به قتل و کشتار، آزار و شکنجه و تخریب تاسیسات عام المنفعه، بالا زده است. که از این راه ملت را مجبور نماید تا از همکاری و حمایت مجاهدین دست بردارند و از سوی دیگر ناکامی و بی کفایتی خود را مخفی کند.

بعد از تصرف شهر قندوز از سوی مجاهدین، عساکر مزدور بر طبق عادت خود در داخل شهر بر اماکن تجارتی و ملکی از حملات ثقیله و هاوان استفاده کردند که در نتیجه چندین مارکیت آتش گرفت و زیان های چندین میلیون افغانی به مردمان ملکی وارد گردید.

قبل از آن نیز بتاریخ ۲۲ اگست هیلی کوپترهای دولتی در نزدیکی شهر قندوز، پل الچین را منفجر کردند تا از ورود مجاهدین به شهر قندوز جلوگیری کنند. همچنین حمله بر کارکنان شرکت بریشنا در قندوز، تخریب پایه های برق در ولایت بغلان، بمباران شفاخانه ها و استفاده از مکاتب بحیث پوسته های نظامی از جمله اعمال ناروایی است که از سوی عساکر مزدور و اشغالگران صورت می گیرد. بتاریخ ۱۷ فبروری اشغالگران و عساکر مزدور در ولایت میدان وردک بر شفاخانه موسسه سویدن حمله کردند که چهار بیمار را از شفاخانه بیرون کرده و در تاریخی شب با خنجر ها و برچه ها شهید کردند . بتاریخ ۱۷ اگست نیز سازمان نظارت بر حقوق بشر در راپور خود تائید کرد که ادارهء کابل از مکاتب بحیث پوسته های نظامی استفاده می کند.

 

اشغالگران و مزدوران آنان باید بدانند که دروغ سرانجام ندارد، آنها نمی توانند دیگر ملت افغان را فریب دهند و حقایق را مخفی کنند. این نیز واضح است که حفاظت از تاسیسات عام المنفعه و آوردن آسایش به ملت از اهداف مهم امارت اسلامی است. زعیم امارت اسلامی محترم شیخ الحدیث مولوی هبه الله آخندزاده در پیام عیدی خود در این مورد به مجاهدین سپارشات خصوصی تحریر کرده بود. ادارهء کابل باید آگاه باشد که دیگر این حربه کهنه شده است که آنها با تخریب تاسیسات عام المنفعه مجاهدین را متهم کنند. همانند گذشته دیگر نمی توانند با اینگونه دسیسه ها ملت را فریب دهند و یا مورال باختهء عساکر خود را بازگردانند.

اشغالګر او د دوی لاسپوڅی باید پوه شی چې د درواغو مزل لنډ وی، دوی نشی کولی چې نور افغان ولس ته فریب ورکړی او حقایق پټ کړی. دا هم واضح ده چې د ولس هوساینه او د عام المنفعه تأسیساتو ساتنه د اسلامی امارت د سترو اهدافو څخه دی. د اسلامی امارت محترم زعیم شیخ الحدیث مولوی هبه الله اخندزاده حفظه الله په خپل اختریز پیغام کې پدې هکله مجاهدینو ته ځانګړې سپارښتنې کړی دی. د کابل اداره نور باید پدې هم پوه شی چې اوس دغه حربه زړه شوی چې دوی به عام المنفعه تأسیسات ورانول او بیا به یې تور په مجاهدینو لګاوو. د پخوا په څیر اوس د بوسو لاندې اوبه نشی تیروی او نه په خالی شعارونو د عسکرو بایللی مورال اعاده کولی شی.