“عَــزم” در کنار جهاد مقدس، عزم حفاظت از سر و مال ملت را دارد

چهرهء مکار دشمن اشغالگر روزبروز آشکار و رسواتر می گردد، بیانیه ها و کردار دشمنانهء ادارهء مشترک کابل ، از پلان های پنهان و دسیسه های مرموز بر خلاف ملت پرده بر میدارد، امضاء نمودن پیمان وطن فروشی تحت نام قرارداد امنیتی با اشغالگران، بی حرمتی به ارزشهای اسلامی همانند حجاب، تعیین نمودن کمونیست های […]

چهرهء مکار دشمن اشغالگر روزبروز آشکار و رسواتر می گردد، بیانیه ها و کردار دشمنانهء ادارهء مشترک کابل ، از پلان های پنهان و دسیسه های مرموز بر خلاف ملت پرده بر میدارد، امضاء نمودن پیمان وطن فروشی تحت نام قرارداد امنیتی با اشغالگران، بی حرمتی به ارزشهای اسلامی همانند حجاب، تعیین نمودن کمونیست های مشهور پیشین در پست های کلیدی و کابینه، آغاز دوبارهء عملیات شبانه، انجام عملیات جنگی و بی رحمانه در اکثر نقاط کشور با وجود سرمای زمستان که علاوه بر تحمیل مشکلات و مصائب فراوان بر ملت، خانه ها و قریه های بسیاری را ویران کرده و با خاک یکسان نمودند و وحشت های دیگری از قبیل را میتوان بعنوان نمونه یاد کرد.
وقتی دشمن کودن، ضِدّی و سفیه میباشد، به وعده های خود وفا نمی کند، برای هرفصل و مقطع زمانی پلان های جداگانه و مختلف طرح نموده و استراتیجی های تازه ای ایجاد می کند، هنگامی نیز ادارهء دست نشانده از جانب آمریکا، تلاش های فریبنده و مکار بنام صلح را در بیرون از کشور شروع می کند و در داخل کشور جنگ ناروا و انسان کُش را به پیش میبرد، زمانیکه مامورین ادارهء اجیر جدیّت خود در مسدود نمودن مدارس دینی و بدون حکم و فیصلهء قضاء، ارادهء خود در کشتار طالبان به شکل وحشیانه را آشکار میسازند، در چنین مرحلهء نازک و حسّاس ملت افغان بدون “عَـــزم” جهادی راه دیگری ندارد.
بر بنیاد دلائل فوق الذکر اعلام عملیات جهادی تحت نام “عَــــزم” از جانب امارت اسلامی که بروز جمعه ۵ رجب ۱۴۳۶هـ آغاز گردید، یک ضرورت محتوم و لازم است، زیرا جهاد در نتیجهء ظلم دشمن تحت ارشاد این آیت کریمه{أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ} (الحج- ۳۹) محتوم و لازمی است که اکنون به حد خطرناک خود رسیده است.
از اینرو “عَــــــزم” به مجاهدین ارشاد مینماید که به نصرت الله جل جلاله، و به کمک و همکاری ملت خود و با استفاده از بازوی پُر توان خویش نیروهای اشغالگر را از سرزمین پاک و مبارک خود بیرون کنند، تمام دسیسه های مکر و فساد را از بین ببرند و برای متجاوزین درس عبرت دهند.
“عَـــزم” این پیام ملت افغان را به اشغالگران و ادارهء فاسد و مشترکی که به ابتکار اشغالگران ایجاد گردیده است، میرساند که: اشغال، اشغالگران و غلامان آنان برایمان قابل پذیرش نیستند، ما عزم راسخ و اراده ای مستحکم داریم و همانند پدران و نیاکان مان بر ضد و در مقابل آنان به جهاد مقدس ادامه خواهیم داد و برای آزادی، استقلال و قیام حکومت اسلامی حاضر به هرگونه قربانی و فداکاری هستیم.
“عَــــزم” به مجاهدین توصیه می کند که منافع ملت و مصالح عامه را تضمین نموده و به تاسیسات ملکی متوجه باشند، از مراکز دینی، تعلیمی و صحی و دیگر ساختمانها و پروژه های عام المنفعه حفاظت کنند.
“عَـــــزم” از ملت خود خواهشمند است که در موفقیت عملیاتهای جهادی عــزم، به کمک و همکاری خود ادامه دهند و در جلوگیری از تلفات مردم ملکی با مجاهدین همکاری نمایند، همچنین تلاش کنند که خود و اعضای محترم خانوادهء خود را از اماکن و میادین احتمالی عملیاتهای جهادی دور نگه دارند.
“عَــــزم” پیام اسلامی دعوت و ارشاد و دعوتنامهء اُخوت و برادری را نیز با خود همراه دارد، به تمام مقامات بخش های نظامی و ملکی اعلام میدارد که بر خلاف اشغالگران با مجاهدین یکجا شده و وظیفهء اسلامی و ملی خود را انجام دهند.
“عَـــــزم” این عزم و ارادهء امارت اسلامی را آشکار میسازد که در هر حال و هر وضعیتی از سر و مال ملت خود محافظت خواهد کرد، در هر حمله و تاکتیک جنگی به حفاظت باشندگان ملکی توجهء خاص صورت خواهد گرفت، در این مورد هرکس غفلت یا بی توجه ای نماید، با مجازات شرعی مواجه خواهد شد. والله الموفق