شانزده سال استقامت و قهرمانی در مقابل تجاوز

تاریخ هفتم ماه اکتوبر ۲۰۱۷ میلادی مصادف با شانزدهمین سالروز تجاوز آشکار آمریکا بر کشور عزیزمان افغانستان بود. در این مدت اشغالگران آمریکایی و دوستان خارجی و داخلی شان جنایات بشری بیشماری در مبارزه برای نام با دهشت گردی انجام دادند که در تاریخ جهان نمونه های محدود آن دیده می شود. آنها هیچ نوع […]

تاریخ هفتم ماه اکتوبر ۲۰۱۷ میلادی مصادف با شانزدهمین سالروز تجاوز آشکار آمریکا بر کشور عزیزمان افغانستان بود. در این مدت اشغالگران آمریکایی و دوستان خارجی و داخلی شان جنایات بشری بیشماری در مبارزه برای نام با دهشت گردی انجام دادند که در تاریخ جهان نمونه های محدود آن دیده می شود. آنها هیچ نوع عمل ناروایی نبود که انجام نداده اند.

در عروسی ها، جنازه ها، مکاتب، شفاخانه ها، قریه ها، چادرهای کوچی ها و ……. بصورت مکرر و دوامدار بمباری کرده اند. زندان ها را از افغان های بیگناه پر کرده اند. ملیشه های مسلح ایجاد کردند که آنها تحت قوماندهء مستقیم تجاوزگران کار می کنند. بنام اربکی ها، مصطلح ما را تحقیر و توهین نمودند. به کرات به مقدمات ما توهین کردند. والی های سرکش را تربیه کردند که هریک جزیرهء مستقل قدرت دارند. قانون اساسی را از قانون غرب کاپی و ترجمه کرده و بر افغان ها تحمیل کردند اما خودشان آنرا نقض کردند. حکومت دو سره، پارلمان غیرقانونی از وقت گذشته و وزیران غیر قانونی نمونه های خوب نقض آن است. حال اینکه بتاریخ ۲۱ اگست سال جاری در بیانیه استراتیژی جدید گفت که هدف ما در افغانستان کُشتن است نه آباد کردن و این عملاً دهشت افکنی است اما در اصطلاح آنها دهشت گردی نیست بلکه دیموکراسی است و بعضی از افغان های بیگانه پرور با مشاهده همه اینها بازهم برایشان چک چک می کنند.

در طول شانزده سال گذشته اشغالگران و دوستانشان خود را با همین شکل و قیافه به ملت افغان نشان داده اند. در آینده نیز می خواهند بخاطر منافع خود، ملت افغان و کشور را در در شعله های بارود شان بسوزانند.

مقامات ادارهء کابل که بیشترشان تابیعت غرب را دارند، در نزد اشغالگران گروگان هستند. منافع و بقای خود را در منافع و حضور اشغالگران می بینند اما راه خیر و صلاح ملت مجاهد افغان از آنها جداست.

اکنون زمان آن رسیده است که تمام ملت یک مشت و یک قوت شود. دشمن در آخرین تلاش برای بقای خود است اما در داخل شکست خورده است. اگر همهء ما بر مشترکات واحد دین و کشور متحد و یکپارچه شویم، دیگر دشمن نمی تواند در این کشور پرافتخار باقی بماند و ان شاء الله یکبار دیگر ملت افغان بحیث سالار ملت های آزادیخواه در تاریخ ثبت خواهد شد و این افتخار عظیم را بدست خواهد آورد. و ما ذلک علی الله بعزیز