روابط در حال توسعۀ امارت اسلامی

تبصره هفته: در دوحه پایتخت کشور قطر از یکسو پروسۀ مذاکرات بین الافغانی شروع شده است و همزمان با آن نمایندگان سیاسی امارت اسلامی با مقامات سیاسی کشورهای مختلف و نمایندگان جوامع بین المللی دید و بازدید انجام می دهند. نمایندگان سیاسی امارت اسلامی سلسله سفرها و ملاقات ها به کشورهای منطقه و جهان را […]

تبصره هفته:

در دوحه پایتخت کشور قطر از یکسو پروسۀ مذاکرات بین الافغانی شروع شده است و همزمان با آن نمایندگان سیاسی امارت اسلامی با مقامات سیاسی کشورهای مختلف و نمایندگان جوامع بین المللی دید و بازدید انجام می دهند.

نمایندگان سیاسی امارت اسلامی سلسله سفرها و ملاقات ها به کشورهای منطقه و جهان را از چند سال پیش شروع نموده اند که در این راستا به کشورهای مختلف سفر داشته و در کنفرانس های جهانی شرکت کرده و داعیۀ برحق ملت افغان را به گوش جهانیان رسانده اند. اما با آغاز روند مذاکرات بین الافغانی این سلسله یکبار دیگر سرعت گرفته است.

دید و بازدید امارت اسلامی با جهانیان خصوصا کشورهای اسلامی بسیاز حائز اهمیت است زیرا ۱۹ سال پیش از امروز و پس از تجاوز خارجی بر افغانستان، همه حقوق تبارز سیاسی و اعلام موقف خویش از امارت اسلامی گرفته شد. تقریبا یک و نیم دهه رسانه های جهانی علیه امارت اسلامی مشغول تبلیغات یکجانبه بودند.  برخلاف امارت اسلامی پروپاگند مختلف النوع می نمودند و معلومات نادرست و تعریف شده در مورد ما نشر می کردند.

این پروپاگند یکجانبه بسیاری از ذهنیت ها در مورد امارت اسلامی را گمراه نمود. حتی در نزد جوامع جهان اسلام و شخصیت های مطرح امارت اسلامی را بحیث یک گروه باغی و غیر قانونی معرفی نمود. حال اینکه امارت اسلامی نیروی نماینده ملت افغان است و از آرزوهای یک ملت کامل نمایندگی می نماید.

چند روز پیش نمایندگان امارت اسلامی با رؤسا و نمایندگان سازمان جهانی علمای دینی در دوحه ملاقات کردند، به یقین گفته می توانیم که در جریان این دیدار، بسیاری از سئوالات علمای کرام جهان اسلام جواب شده و شک و شبه هایی که از دو دهه در ذهن داشتند، زدوده شد.

فضای صمیمانه و مملو از اخلاص این مجلس شاهد این بود که امارت اسلامی هیچ چنین چیزی ندارد که مسلمانان جهان و جوامع بین الملل در موردش تشویش داشته باشند. تنها مشکل اینست که بین جوامع جهان اسلام و امارت اسلامی تبلیغات غلط؛ یک دیوار بزرگ ایجاد کرده است. اگر بواسطه دید و بازدید ها این دیوال از بین برود، ناآگاهی های نادرست که بین این جوامع و امارت اسلامی وجود دارد، نیز پایان می یابد.

با توجه به این مورد، حال یک فرصت خوب است که باید هر دو جهت از آن استفاده کنند. امارت اسلامی باید داعیۀ برحق خویش را به هر جا و هر جامعه برساند، بالمقابل جوامع، کشورهای مختلف جهان و خصوصا سازمان های علمی که در بخش اتحاد و پیشرفت مسلمانان فعال هستند، باید با امارت اسلامی روابط مستقیم و همیشگی داشته باشند. مشوره های نیک خود را با امارت اسلامی شریک نمایند، کارکردهای امارت اسلامی را به اخلاص نقد نموده و در رفع مشکلات همکاری صادقانه نمایند.