راهکار واضح امارت اسلامی

امارت اسلامی افغانستان یک نیروی هدفمند است. راهکار داخلی و خارجی اش واضح و استوار بر ارزش های اسلامی و ملی است. هدف نخست امارت اسلامی استقلال کشور، خاتمه اشغال و ساخت نظام اسلامی افغان شمول در کشور است. همچنین به وحدت ملی و تمامیت ارضی نیز متعهد است. می خواهد که یک جامعهء عاری […]

امارت اسلامی افغانستان یک نیروی هدفمند است. راهکار داخلی و خارجی اش واضح و استوار بر ارزش های اسلامی و ملی است. هدف نخست امارت اسلامی استقلال کشور، خاتمه اشغال و ساخت نظام اسلامی افغان شمول در کشور است.

همچنین به وحدت ملی و تمامیت ارضی نیز متعهد است. می خواهد که یک جامعهء عاری از تعصب نژادی، قومی و سمتی را ایجاد کند. برای این منظور از یک و نیم دههء گذشته در این راستا تلاش نموده است. بر عدم انحصار قدرت باورمند است. اهداف اقتصادی و پیشرفت کشور و ارامش مردم در سرفهرست راهکارش قرار دارد. برای این مقصد حمایت از پروژه های ملی و جلوگیری از تلفات ملکی بخشی از راهکار است. در این مورد در کمیسیون نظامی یک ادارهء مستقل ایجاد کرده است که در وضعیت جنگی کشور شب و روز برای جلوگیری از تلفات ملکی کار کند.

 

امارت اسلامی طرفدار علم و گسترش علم و مخالف جهل و خرافات است. معیار وقار و عزت برای امارت تقوی است و معیار کار و منصب اهلیت است، همانطور که اصول اسلامی نیز تقاضایی دارد.
در بخش خارجی نیز بر راهکار لاضرر و لاضرار عمل می کند. نمی خواهد به کسی زیان برساند و نه به کسی اجازه می دهد که به کشور عزیز ما و امارت اسلامی زیان برساند. همینطور دیگران را نمی گذارد که از خاک افغانستان برای ضرر رساندن دیگران استعمال کند. این ادعای ما نیست بلکه راهکار ماست.
نگهداشت منافع اسلامی و ملی کشور چراغ راهنمایی برای تلاش های جهادی و سیاسی است. همیشه تلاش می کند که با توجه و نظرداشت به این معیار با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان روابط سیاسی داشته باشد. با هرکس بر اساس احترام دو جانبه روابط خود را نگه می دارد که به اهداف مشروع ما و به امارت اسلامی بحیث یک نیروی سیاسی و نظامی کشور احترام می کند و براساس اهداف ملی و اسلامی با ما تعامل می کند.

تمام اعضای امارت اسلامی برای اهداف فوق الذکر اسلامی و ملی تلاش می کند، قربانی می دهد و موفقیت هایی بدست می آورد. به همین دلیل علی الرغم دسیسه های شوم و تبلیغات منفی در همهء بخش ها متحد و یکپارچه و با قوت تمام به پیش روان بوده و ان شاءالله به همین منوال به پیش خواهد رفت.