خط مشی آشکار سیاسی امارت اسلامی

تبصرهء هفته/ بروز سه شنبهء گذشته (۲۷ رمضان ۱۴۳۷هـ) پیام تبریکی عید فطر از سوی زعیم تازهء امارت اسلامی شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده (حفظه الله تعالی و رعاه) نشر گردید، این پیام در مطبوعات جهان انعکاس خوبی داشت و به زبان های مختلف ترجمه گردید که با تبصره های آگاهان امور استقبال گردید، توجهء […]

تبصرهء هفته/

بروز سه شنبهء گذشته (۲۷ رمضان ۱۴۳۷هـ) پیام تبریکی عید فطر از سوی زعیم تازهء امارت اسلامی شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده (حفظه الله تعالی و رعاه) نشر گردید، این پیام در مطبوعات جهان انعکاس خوبی داشت و به زبان های مختلف ترجمه گردید که با تبصره های آگاهان امور استقبال گردید، توجهء ملت و جهانیان را به مسئلهء افغانستان جلب نمود، بصیرت سیاسی، عاطفهء انسانی، عزم اسلامی و تصویر آشکار احترام و فکر عمیق در مورد ملت افغان را به جهانیان پیشکش کرد.

پیام که با روحیهء اسلامی، معیار اخلاقی و زبان دیپلوماتیک نوشته شده بود برای حل مشکلات کشور عزیز یک سلسله پیشنهاداتی با خود بهمراه داشت، در امورات سیاسی داخلی و خارجی روشنایی انداخته برای استحکام صف جهادی، وحدت مجاهدین، ارادهء تنفیذ شریعت اسلامی، قدردانی هر فرد این ملت، توجه به اهداف، حفظ منافع ملی، استقلال کشور و خاتمهء اشغال، عفوه مخالفین، ایجاد وحدت و استحکام اتفاق بین اقوام و توده های ملت… و نقاط مهم دیگر که در این پیام به آنها اشاره شده بود.

در پیام پالیسی سیاسی امارت اسلامی تشریح گردیده و در کنار فعالیت های مسلح جهادی به اهمیت حرکت سیاسی اشاره شده است، به باور این رهبر مؤمن جهاد برای اعادهء استقلال کشور و خاتمهء اشغال بر ما فرض گردیده است، اما در کنار آن دروازهء سیاست گشوده است و به دفتر سیاسی امارت اسلامی وظیفه سپرده شده است که بخاطر حل مسئلهء کشور عزیز به تلاش خود ادامه میدهد، از جانب دیگر از ایالات متحدهء آمریکا نیز انتخاب راهکار معقول سیاسی  خواسته شده است و در خطاب به آنان گفته شده است که:( … ملت افغان از شما ترسی ندارد، .. بیشتر از این بجای زورآزمایی بیمورد، حقائق را بپذیرید و به اشغال خود پایان دهید.. مقابلهء شما.. با یک ملت است و هیچگاه کامیاب نخواهید شد{ان شاء الله} بهتر است که : بجای استفاده از زور،  پالیسی معقول را پیشکش کنید).

 پیام با توجه به وضعیت داخلی کشور به همکاران اشغالگران دعوت میدهد که به صف اسلامی بپیوندید و از حمایت دشمن دست بکشید، از سوی دیگر به ملت اطمینان میدهد که سیاست داخلی امارت اسلامی بر اصول اسلامی عدالت، برابری، تقوی، امانت داری و اهلیت استوار خواهد بود:( تمام اقوام و توده های افغانستان به یکدیگر ضرورت دارند؛ بلکه تکامل، استقلال و قوت نظام اسلامی بستگی به اتحاد و اتفاق دارد، اسلام همهء ما را به اخوت اسلامی، امانت داری و سپردن کار به اهل کار امر می کند).

زعیم جدید امارت اسلامی در پیام خود با اطمینان بیان کرده است که بمانند رهبران پیشین خود به تلاشهایش در خاتمهء اشغال، تنفیذ شریعت اسلامی و قیام نظام کامل اسلامی در کشور عزیزمان افغانستان ادامه خواهد داد و بر قدم های مفتخر قائد بزرگ و مؤسس امارت اسلامی امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد و شهید امیر المؤمنین ملا اختر محمد منصور (رحمهما الله تعالی) قدم گذاشته و راه آنان را تعقیب خواهد نمود.

والله الموفق

313