دیگر هیچکس خود برای برای اداره فاسد قربان نمی کند

تبصره هفته: در این اواخر دیده می شود که کارکنان وابسطه به اداره کابل و بطور خاص عساکر اردو و پولیس گروه گروه با امارت اسلامی یکجا می شوند، کندک ها و قرارگاهای خود را با تمام وسایل و وسایط جنگی به مجاهدین می سپارند. این تغییر جهت دست جمعی عساکر اداره کابل کدام رویداد […]

تبصره هفته:

در این اواخر دیده می شود که کارکنان وابسطه به اداره کابل و بطور خاص عساکر اردو و پولیس گروه گروه با امارت اسلامی یکجا می شوند، کندک ها و قرارگاهای خود را با تمام وسایل و وسایط جنگی به مجاهدین می سپارند. این تغییر جهت دست جمعی عساکر اداره کابل کدام رویداد تصادفی یا معمولی نیست، بلکه نشانۀ اینست که عساکر وابسطه به رژیم کابل نیز به این نتیجه رسیده اند که ادارۀ رو به زوال اشرف غنی دیگر ارزش دفاع و قربانی ندارد، از این رو بهتر است که راه دیگری را در پیش گیرند.

اصلا یک عسکر و یا جنگجو خود و زندگی اش را بخاطر یک سلسله ارزش ها قربان می کند. هیچکس نمی خواهد زندگی اش را مفت از دست بدهد. اداره کابل نه کدام داعیه و نه کدام مرام آشکار دارد و نه هم باورمندی به کدام ارزشی که سبب قربانی دادن برای آن هدف گردد، بلکه این اداره در نتیجۀ اشغال خارجی به میان آمده است و وسیله یی برای پیشبرد اهداف اشغالگران در افغانستان است. از اینرو اکنون تمام ملت افغان و حتی خود عساکر نیز روی گردان شده، گروه گروه از صفوف آن خارج می شوند و به سمت امارت اسلامی می آیند.

مقامات اداره کابل و حاکمان ارگ باید بدانند که دیگر آنزمان گذشته است که مردم را با شعارهای دروغین فریب می دادند و یا بخاطر امتیازات مادی، آنها را برای اهداف ناروای خود به میادین جنگ می فرستادند. حوادث روزهای اخیر نشان داد که دیگر هیچکس به این اداره فاسد باور ندارد و نه هم برای دفاع و بقای آن می جنگد. این شعور بلند عساکر تسلیم شده، قابل ستایش است. زیرا با این اقدام قابل قدر آنها جلو دوام جنگ گرفته می شود، قدم به قدم صلح می آید و ملت افغان به اهداف جهاد بیست ساله اش نیز می شود.

لازم است جهت های خارجی که هنوز هم خواب تداوم جنگ توسط مزدوران خود در افغانستان را در ذهن دارند، این وضعیت را بصورت دقیق مطالعه کنند. آنها باید دانسته باشند که افغان ها همانگونه که از متجاوزین خارجی نفرت دارند، همینطور اداره ایجاد شده توسط آنها را نیز به رسمیت نمی شناسند، از اینرو بصورت مسلسل پیوستن با امارت اسلامی را اعلام می کنند.

شاید مقامات ارگ برای پنهان کردن ناکامی های خود توجیهات گوناگون نمایند، اما واقعیت اینست که دیگر ملت ما به این نتیجه رسیده است که بجای رژیم مزدور در افغانستان باید حکومت مستقل اسلامی ایجاد شود، حکومتی که ممثل ارادۀ دینی و ملی ملت ما و محافظ اهداف جهاد ما باشد.

امارت اسلامی افغانستان تحولات اخیر را یک سرآغاز بسیار خوب برای کشور و ملت می داند و به ملت اطمینان می دهد که ان شاءالله زمان حاکمیت نظام مستقل اسلامی و بستر صلح سرتاسری در افغانستان بسیار نزدیک است. امید است که برای رسیدن به این هدف همه افغان ها دست به دست هم بدهند و هرکس مطابق به توان خود مسئولیت اش را اداء نماید.