دشمنی آشکار در مقابل دین و دیانت

تبصره هفته: همزمان با آمدن متجاوزین و روی کار آمدن حامیان آنها، کار منکوب اقدار و شعائر دینی در افغانستان شروع شده است و تلاش می شود که فرهنگ، ارزش ها و اخلاق غیر اسلامی را بر ملت مؤمن ما تحمیل کنند. یک بخش مهم برای ترویج و نشر  اینگونه افکار و باورها، میدان معارف […]

تبصره هفته:

همزمان با آمدن متجاوزین و روی کار آمدن حامیان آنها، کار منکوب اقدار و شعائر دینی در افغانستان شروع شده است و تلاش می شود که فرهنگ، ارزش ها و اخلاق غیر اسلامی را بر ملت مؤمن ما تحمیل کنند.

یک بخش مهم برای ترویج و نشر  اینگونه افکار و باورها، میدان معارف است.  در اکثر کشورها افکار غیر دینی از طریق کتاب ها نشر شده اند که سبب میکروبی شدن اذهان کودکان معصوم مؤمنین شده است.

حال که شعور دینی ملت ما بلند بوده و جذبۀ غیرت اسلامی ما زنده است، کار تحریف نصاب نیز در اینجا به تدریج شروع شده است. دین ستیزان نخست؛ جهاد، شریعت، نظام اسلامی، حدود شرعی و موضوعات مشابه را از نصاب خارج کردند و بجای آن اصطلاحات بیگانه غیر دینی را به آن اضافه نمودند.

اشرف غنی حاکم کنونی ارگ که با نظر سیکولر تربیه شده است، از روز حاکمیتش در هر بخش، کمر همت به ترویج و رونق فرهنگ غیر دینی بسته است. نامبرده همانطور که در اختلاس، بی حجابی، فساد و ترویج اعمال ناروای دیگر پیشقدم است، همینطور هدف مهم خود را بیگانه نمودن نسل جوان از ثقافت اسلامی اش مشخص نموده است.

مرکز تحقیق و مطالعات تحت حاکمیت نامبرده بجای اینکه مشکلات و پرابلم های مهم کشور را بررسی نمایند، ذره بین را بر مضامین و اصطلاحات دینی متمرکز نموده و تلاش می کند که این موضوعات دینی را به رادیکالیزم متهم و از نصاب حذف نماید.

این مرکز که از سوی مقامات مهم رژیم حمایت می شود، سال گذشته در نصاب تحصیلات عالی مضمون ثقافت اسلامی را هدف تبلیغات حاسدانه خود گردانیده بود و امسال در نصاب مکاتب؛ ایمان، اسلام، الله تعالی، قرآن، حمد، نعت، دعاء، عقائد اسلامی و ارزش های اخلاق را عوامل رادیکالیزم و دهشتگردی دانسته است.

ما می دانیم که این جسارت علیه شعائر بزرگ اسلام، تنها و تنها  با حمایت حاکمان بی دین ممکن است و گرنه یک مرکز تحقیقات گمنام هیچگاهی چنین جرئت نخواهد کرد که در سرزمین اسلام و مسلمانان با چنین چشم سفیدی بر ارزشهای دینی بتازد.

از نظر ما هدف قرار دادن نصاب تعلیمی و مضامین دینی و بیان نمودن اتهامات گوناگون و تبلیغات غلط، بخش کوچکی از اتهام وسیع دین ستیزی است که به اشکال مختلف آن در افغانستان تحت اشغال جریان دارد. ملت مؤمن، علماء کرام، شخصیت های منور و صاحبان فکر و قلم ما باید در مقابل این دسیسه های دشمن ساکت ننشینند، بلکه با استفاده از تمام وسائل ممکنه جلو آن را بگیرند.

امارت اسلامی افغانستان این توطیه های شیطانی برخلاف مضامین دینی را به شدت تقبیح نموده و آن را تجاوز و بی احترامی آشکار برخلاف ملت مؤمن ما میداند. در عین حال به انجام دهندگان این دسیسه ها می گوئیم که در اینجا پیش از این نیز چنین تلاش هایی صورت گرفته است که الله تعالی به شکست محکوم کرده اند. تاریخ روایتگر است که دشمنان دین با چنین حرکات غیر موجه، فقط برای خود و حضور سیاسی شان قبر کنده اند و واکنش مجاهدانه ملت مؤمن تمام تلاشهایشان را نابود کرده است.