خواست ملت، نظام اسلامی است

تبصره هفته: از وقتیکه مذاکرات بین الافغانی آغاز شده است و از سوی امارت اسلامی در بیانیه های رسمی، نظام اسلامی بحیث یک هدف مهم و عمده مطرح شده است، شماری از رسانه ها این موضوع را طوری تعبیر می کنند که نظام اسلامی یک خواست شخصی امارت اسلامی باشد و تنها مربوط همین حرکت […]

تبصره هفته:

از وقتیکه مذاکرات بین الافغانی آغاز شده است و از سوی امارت اسلامی در بیانیه های رسمی، نظام اسلامی بحیث یک هدف مهم و عمده مطرح شده است، شماری از رسانه ها این موضوع را طوری تعبیر می کنند که نظام اسلامی یک خواست شخصی امارت اسلامی باشد و تنها مربوط همین حرکت جهادی است و ملت افغانستان به آن هیچ نوع وابستگی ندارد.

اما واقعیت اینست که نظام اسلامی تنها از امارت اسلامی نبوده بلکه خواست فرد فرد این ملت است. زیرا تقریبا صد فیصد ملت افغانستان به دین مبارک اسلام عقیده دارند، اسلام را نه تنها به دل و قلب پذیرفته اند، بلکه به احکام اسلامی التزام علمی دارند. ملت ما یکی از ملل متدین و متعهد به دین خود بر روی زمین است. اگر به تاریخ نزدیک سری بزنیم، ملت ما برای نگه داشت عقیدۀ اسلامی و تشخص دینی خود یکبار قربانی فراوانی در مبارزه بر خلاف کمونیزم داد و پس از آن علیه اشغال آمریکا فراتر از توان خود مبارزه نمود. این مبارزات و قربانی های سنگین برای کدام هدف مادی نه، بلکه برای حفاظت ارزش های معنوی اسلامی و حاکمیت نظام اسلامی بود.

اگر هم از زاویۀ عقل و منطق بنگریم، هر ملت و جامعه انسانی برای خود نظامی را انتخاب می کند که به آن اعتقاد او باور دارد، به تقدس آن قائل باشد و آنرا عادلانه ترین، موفق ترین و سعادتمند ترین طرزالعمل زندگی بداند.

اینکه بعضی از مردم این سخن را زمزمه می کنند که نظام اسلامی در حال حاضر قابل تطبیق نیست، این سخن از اینرو قابل پذیرش نیست که اسلام، آخرین دین و آخرین دستور برای رهبری زندگی انسانی است که الله متعال فرستاده است. این نظام تنها به ماضی یا حال نه، بلکه تا قیامت قابل تطبیق است و مشکلات هر وقت و زمان را حل نموده می تواند.

این تنها امارت اسلامی و ملت مؤمن افغانستان نیست که به ایجاد نظام اسلامی به دیدۀ یک فریضه می نگرد، بلکه در صف مخالف نیز افراد زیادی هستند که اکنون عضویت هیئت جانب مقابل در مذاکرات را دارند و چند دهه پیش در تنظیم های جهادی شمولیت داشتند. اگر آنها بر حافظه خودشان فشار آورده و به یاد بیاورند که تنها سه دهه پیش نظام اسلامی در مرامنامه های آنها جایگاه اساسی داشت. حال که طوفان حوادث شماری را از مسیر اصلی منحرف نمود، باید بدانند که حال آن طوفان گذشته است. اکنون زمان آن رسیده است که همه پرچمداران داعیۀ اسلامی باید بر اهداف علیای دینی و مبادی خود اصرار داشته باشند. شعارهای فراموش شده شان را یکبار دیگر بسامد داده و با داعیۀ این ملت مؤمن همگام شوند که هم نیک نامی و سربلندی دنیوی را بدست آوردند و هم سعادت اخروی را کسب کنند.

امارت اسلامی افغانستان باورمند است که همه مشکلات ملت ما تنها با حاکمیت نظام اسلامی حل شده می تواند. نظام عادلانۀ اسلامی می تواند زخم های این ملت رنجدیده را مرهم نماید. ملت را از دزدی، ظلم، غصب، اختلاص، فساد و دیگر مظالم نجات دهد و فضای یک زندگی صلح آمیز و خوشبخت را برایشان مهیا نماید.