حقایق موجود باید از زبان ملت نشر شود

تبصره هفته بعد از دوسال از حاکمیت امارت اسلامی، چالش‌های بسیاری پیش روی امارت اسلامی افغانستان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی وجود دارد، چالش‌هایی که می‌توان گفت اکثرشان از حکومت سابق بخاطر کم‌کاری‌شان مانده است، اما با این وجود امارت اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و از بین بردن چالش‌ها و […]

تبصره هفته

بعد از دوسال از حاکمیت امارت اسلامی، چالش‌های بسیاری پیش روی امارت اسلامی افغانستان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی وجود دارد، چالش‌هایی که می‌توان گفت اکثرشان از حکومت سابق بخاطر کم‌کاری‌شان مانده است، اما با این وجود امارت اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و از بین بردن چالش‌ها و انجام بزرگ‌ترین کارها در کمترین اوقات کرده است.
یکی از این چالش‌های بزرگ که متاسفانه مسبب مشکلات زیادی برای ملت افغان شده، گزارش‌های نادرست و راپورهای بی‌اساس نهاد نماینده سازمان ملل در افغانستان(یوناما) است. این نهاد که سال‌هاست در افغانستان موجودیت دارد، گزارش‌های ضدونقیض خود را اساسا بعد از حاکمیت امارت اسلامی آغاز کرده و ادعاهای بی‌اساس و پروپاگندهای کلان و خلاف حقیقت را در طی دو سال اخیر از آدرس خود نشر می‌کند.
با وجود حاکم شدن امنیت، به حداقل رسیدن جرایم جنایی و مشکلات امنیتی و کم شدن زندانی‌ها و در عین حال با وجود فرمان عالی‌قدر امیرالمؤمنین حفظه الله مبنی بر ممنوعیت زدن، لت‌وکوب و آزارواذیت زندانیان و تاکید ارگان‌های امنیتی و استخباراتی بر اجرای این فرمان، بازهم یوناما بدون توجه به این فرمان و به حقیقت حال موجود در افغانستان، در طی چند روز گذشته راپوری از آدرس خود نشر کرده که بیشتر به پروپاگند و شایعات بی‌اساس شباهت دارد و از واقعیت کاملا بدور است، که در پی آن ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی این راپور را رد کرده و آن را نادرست خوانده است.

امارت اسلامی افغانستان بعنوان جکومت شرعی و در راس این حکومت محترم عالی‌قدر امیرالمؤمنین حفظه الله بر خلاف اشغال‌گران و غلامان آنان در حکومت سابق، بر ملت خود شفقت دارند و هرگز این اجازه را به هیچ کس نخواهند داد که بر ملت‌مان ظلم را روا دارد، همانگونه که در بیست سال گذشته قربانی‌های بی‌شماری برای نجات دادن ملت از ظلم‌های اشغالگران انجام دادند.

از راپورهای مکرر یوناما چنین ظاهر می‌شود که افرادی در میان این نهاد داخل شده‌اند که حاقدانه در مورد امارت اسلامی رفتار می‌کنند و راپورهای غلطی از آدرس یوناما نشر می‌کنند.
یوناما بعنوان نماینده سازمان ملل باید حقایق افغانستان را از زبان ملت نشر کرده و واقعیت‌های موجود در افغانستان را بازتاب دهد، نه اینکه سخنان یک عده کمپ نشین و مخالف را نشر کند، که این باعث از بین رفتن اعتبار خود این نهاد می‌شود.