حاکمیت نظام اسلامی و ختم اشغال ، راه ثبات کشور عزیز است

در این اواخر ( ۲۷ قوس سال ۱۳۹۴ هــ ) شهر کابل پایتخت کشور عزیز شاهد یک سلسله تحرکات بود ، تعدادی از به اصطلاح مجاهدین سابق و مقامات ادارۀ اجیر سابق ، ایجاد یک شورای جدید به نام حراست و ثبات را اعلان کردند . آنان برای ثبات افغانستان تعدادی خواسته را مطرح کردند […]

در این اواخر ( ۲۷ قوس سال ۱۳۹۴ هــ ) شهر کابل پایتخت کشور عزیز شاهد یک سلسله تحرکات بود ، تعدادی از به اصطلاح مجاهدین سابق و مقامات ادارۀ اجیر سابق ، ایجاد یک شورای جدید به نام حراست و ثبات را اعلان کردند .

آنان برای ثبات افغانستان تعدادی خواسته را مطرح کردند ، شورای نامبرده در اصلاحات نظام انتخاباتی و سکتور امنیتی و به اصطلاح خود شان در مبارزۀ جدی با تروریزم ، ثبات افغانستان را تلاش خواهد کرد ، اما طبق نظر کارشناسان و ناظرین ، هدف از این شوری، تامین منافع شخصی و تداوم اشغال است .

در تشکیل این شوری چنان چهره هایی دیده می شوند که بیشترین بخش زندگی شان را در کشمکش قدرت سپری کرده اند ، آنان همیشه برای به دست آوردن مناصب حکومتی و اقتدار تلاش کرده اند و این را حق ثابت خویش می دانند و برای به دست آوردن قدرت از هر وسیلۀ جایز و ناجایز کار می گیرند ، به هر بوته دست می اندازند ، به اصول شرعی و موازین اخلاقی بطور کلی توجه هم نمی کنند .

مشکلاتی که در اولین نشست این شوری مطرح شده است ، در ادارۀ اجیر سابق نیز در سطح وسیعی وجود داشتند، نظام های انتخاباتی ، امنیتی ، اقتصادی ، اخلاقی ، اداری و دیگر نظام ها بطور کلی فاسد بودند ، بلکه همانند ادارۀ دو سرۀ کنونی یک ادارۀ فاقد النظام بود ، نه کدام مشروعیت داشت و نه هم ظرفیت کاری ، حتی که در سطح جهانی مقام اول فساد را از آن خود کرده بود ، اما چونکه این آقایان در آن زمان در قدرت قرار داشتند همه چیز برای شان خوب معلوم می شد اما امروز که از اقتدار محروم هستند در مورد وضعیت به فکر افتاده اند !

این یک حقیقت است که وضعیت کنون کشور عزیز قابل تشویش است

در حالی که کشور ما به تعمیر نو و آبادانی نیاز دارد ، ملت با مشکلات فراوانی مواجه است ، جوانان به امید یافتن کار در فکر رفتن به کشور های خارجی سرگردان هستند ، مردم زیادی مجبور شده اند که وطن آبائی و اجدادی خود را ترک کنند ، اشغالگران به خانه های مردم یورش می برند ، عملیات خود سرانۀ شبانه انجام می دهند ، مردم بی گناه ملکی را بمباردمان می کنند ، از طرف دیگر ادارۀ اجیر کابل در مورد حفاظت از سر ، مال و عزت مردم نه تعهدی دارد و نه هم توان .

ما همۀ افغان ها مکلف هستیم که برای خارج کردن کشور عزیز از حالت اسفبار کنونی فکری کنیم ، و برای شیرازۀ خانۀ مشترک خویش کار کنیم ، طرح شورای مذکور برای استقرار و ثبات افغانستان طرح عملی و مفیدی نیست ، زیراکه در موجودیت اشغال و اشغالگران اصلاحات ناممکن است ، و اگر بالفرض اصلاحات هم بیاید ، ثبات در افغانستان نخواهد آمد ، زیراکه ملت افغان حاکمیت خارجی ها را هرگز قبول نخواهد کرد .

راه بیرون رفت از مشکلات کنونی این است که اول خارجی ها را جواب کنیم و اشغالگران را از خانه های مان بیرون برانیم ، دوما در زیر چتر یک حاکمیت اسلامی با هم متحد شویم ، سوم اینکه بجای منافع شخصی و حزبی ، منافع ملی و عمومی را ترجیح بدهیم ، چهارم اینکه به دور از تعصبات زبانی ، قومی و سمتی زندگی مان را آغاز کنیم .والله الموفق