حادثهء قندهار، کار حلقات مخفی دشمن است

  در یک و نیم دههء گذشته ما شاهد صدها مورد حوادث اینچنینی مجهولی بوده ایم که حلقات مخفی استخبارات انجام داده است اما امارت اسلامی را به انجام آن متهم کرده اند. اگرچه پس از چندی ثابت گردیده است که امارت اسلامی در آن دست نداشته است، باوجود اینکه در آنوقت انگشت اتهام بسوی […]

 

در یک و نیم دههء گذشته ما شاهد صدها مورد حوادث اینچنینی مجهولی بوده ایم که حلقات مخفی استخبارات انجام داده است اما امارت اسلامی را به انجام آن متهم کرده اند. اگرچه پس از چندی ثابت گردیده است که امارت اسلامی در آن دست نداشته است، باوجود اینکه در آنوقت انگشت اتهام بسوی امارت اسلامی بوده است. در اصل این حلقات و اشخاص منفور، فکر می کنند که با اینگونه افعال یا یک تیر دو یا شکار نشان بزنند. یعنی از یکسو رقیب خود را بکُشند، و از سوی دیگر چهره های اصلی پشت واقعه را مخفی کرده و امارت اسلامی را در کشور و جهان منزوی سازند.

بتاریخ ۱۲ ربیع الثانی مصادف با ۱۰ جنوری حادثهء قندهار نیز یک رویداد اینچنینی بود. در این روز مجاهدین امارت اسلامی در قندهار هیچ عملیاتی انجام نداده اند و دست داشتن در رویداد را در همان لحظه رد کردند. اما مقامات ادارهء کابل در قندهار و پایتخت قبل از تحقیق و بررسی امارت  اسلامی را متهم کردند و بدین ترتیب تلاش کردند که توجه داخل و خارج را از ناکامی های خود در بخش های نظامی و سیاسی بسوی دیگری منحرف کند.

متهم کردن امارت اسلامی به هر رویداد کار آسانی است اما این کدام منطق و سخن قابل قبولی نیست که امارت اسلامی به محتوم مسئول هر رویداد است. همه میدانند که دسترسی امارت اسلامی به یک چنین محل حساس و مصئون غیر ممکن است. به اینجا فقط کسانی دسترسی دارند که صاحبان قدرت و اقتدار باشند و با اطمینان میتوانند در چنین محلاتی حملات پیچیده ای را انجام دهند. علاوه بر اینها؛ امارت اسلامی چه ضرورت دارد که چنان عملیاتی را انجام دهد که بر خلاف مصالح اش است، سبب دوری از هدفش می گردد و یا برایش پیچیده می کند.
به عنوان یک اصل؛ راهکار امارت اسلامی نیست کسانیکه با ملت ناتوان افغانستان کمک می کنند، آنها را هدف قرار دهد. در کشور عزیز مؤسسات جهانی شاهد هستند که امارت اسلامی در گوشه و کنار کشور برای تسهیل کارهایشان همه روزه با انها همکاری می کند. امارت اسلامی پیش از این اعلامیه ای در مورد تسهیل پروژه های ملی و کارهای خیریه منتشر کرده بود و سخنگویانش وقتاً بوقتاً در مورد بیاناتی اظهار کرده اند.
امارت اسلامی با امارت متحدهء عربی از همان آغاز روابط خوبی داشته است و اکنون نیز خواهان روابط نیک است. ما دربارهء این رویداد مجهول که منجر به کشته شدن دیپلوماتان امارت متحده گردید، اظهار تاسف می کنیم و مراتب تسلیت خود را به کشور اسلامی و برادر امارات در مورد این ضایعه بزرگ انسانی تقدیم می کنیم.
هدف امارت اسلامی مشخص است؛ اشغالگران و نیروهای همکار آنها را هدف قرار می دهد. علاوه بر این، از کمک های مشروع انسانی کشورهای اسلامی و دیگر کشورها با هموطنان مظلوم و مستضعف استقبال می کند. ما به تمام کشورهای اسلامی اطمینان می دهیم که آماده هستیم برای بهبود زندگی ملت ناتوان مسلمان افغان و برای بازسازی و عمران پروژه های ملی در تسهیل و امنیت کارهای عمرانی شما کمک می کنیم. در این بخش کمیسیون مربوطهء امارت اسلامی برای کمک و هماهنگی کارها آمادگی کامل دارد.