جهانیان چرا صدای مظلومیت مسلمانان برما را نمی شنود؟

در روزهای عید قربان که در خانه های مسلمانان جهان بشمول مسلمانان برما شادی و خوشحالی حکمفرما بود، در برما اردوی ظالم و متعصب آن کشور و بودائیان افراطی و قوم پرست، شروع به قتل عام مسلمانان کردند. هزاران قریه، زنان و کودکان مسلمانان مظلوم را در آتش سوزاندندو اعضای بدنشان را زنده زنده قطع […]

در روزهای عید قربان که در خانه های مسلمانان جهان بشمول مسلمانان برما شادی و خوشحالی حکمفرما بود، در برما اردوی ظالم و متعصب آن کشور و بودائیان افراطی و قوم پرست، شروع به قتل عام مسلمانان کردند. هزاران قریه، زنان و کودکان مسلمانان مظلوم را در آتش سوزاندندو اعضای بدنشان را زنده زنده قطع کردند، رسانه های اجتماعی مملو از تصاویر و صحنه های ویدیویی این مظالم غیر قابل تحمل است. در نتیجهء این وحشت بیش از یکصد و پنجاه  هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش پناهنده شدند. اما متاسفانه بغیر از تعداد اندک شماری از کشورها، تمام حکومت ها و ملت ها تماشای این حوادث هستند، نه کسی این وحشت را نکوهش می کند و نه هم کسی در جلوگیری از آن اقدام می کند. باید بگوئیم که حکومت برما با مسلمانان آن کشور بدتر از اپارتاید رفتار می کند. حتی در سال ۱۹۸۲ میلادی حق تابعیت را نیز از آنها گرفت. تعجب آور است که جهان حاضر از یکسو دعوای حقوق بشر و مدنیت می نماید اما از سوی دیگر عملاً از ظالمان و تجاوزگران حمایت می کند، تمام جهان شاهد است که چگونه با مسلمانان مثل یک بام و دو هوا رفتار می شود، این نوع عملکرد و رفتار  خود یک لکه ننگ بر پیشانی تمام بشریت است .

اگر کشورهای اسلامی فکر می کنند که کمک نکردن با مسلمانان مظلوم امنیت آنها را تضمین کرده و زندگی آرامی به آنها خواهد بخشید، این خطای بزرگ آنان خواهد بود. اکنون زمان آن رسیده است که اگر کشورهای اسلامی با هم متحد نشوند و از مظلومین و ناتوانان دفاع نکنند، دور نخواهد بود که پنجه های ظالمان حلقوم آنان را خواهد گرفت و هر یک را جدا جدا اضمحلال خواهد کرد.

امارت اسلامی افغانستان، قتل عام مسلمانان روهینگیا از سوی حکومت برما را با شدیدترین الفاظ نکوهش کرده  و آنرا یک نمونهء  نسل کشی و دهشت گردی می داند. بر ملل متحد، کنفرانس کشورهای اسلامی و صاحبان ضمایر بیدار صدا می کند که اقلیت مسلمانان برما را از تطهیر نسل نجات دهید. از قضات محکمهء جهانی نیز می خواهیم که اگر واقعا می خواهند برای مظلومان روهینگیا انصاف مهیا کنند، عاملین قتل عام برما را به جرم جنایت ضد بشری محاکمه کند و بر آنها از سوی سازمان ملل متحد تحریم های جهانی وضع گردد. و با این کار ارگان های بین المللی اعتبار خود را اعاده و بی طرفی خود را ثابت نمایند.