توافقنامه با موفقیت تطبیق می شود

تبصره هفته: توافقنامه صورت گرفته بین امارت اسلامی و ایالات متحده آمریکا در مورد خروج قوت های خارجی از افغانستان اگرچه در آغاز با تاخیر و موانع مواجه بود مگر خبر خوب اینست که حال آن موانع تا حد زیادی از میان برداشته شده است و همه افغان ها بصورت نورمال شاهد تطبیق توافقنامه هستند. […]

تبصره هفته:

توافقنامه صورت گرفته بین امارت اسلامی و ایالات متحده آمریکا در مورد خروج قوت های خارجی از افغانستان اگرچه در آغاز با تاخیر و موانع مواجه بود مگر خبر خوب اینست که حال آن موانع تا حد زیادی از میان برداشته شده است و همه افغان ها بصورت نورمال شاهد تطبیق توافقنامه هستند.

در چندین هفته گذشته زندانیان زیادی از سوی هر دو طرف رها شده اند و جانب مقابل وعده نموده است که در آیندۀ نزدیک دو هزار زندانی دیگر را نیز رها می کند. محترم سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی امارت اسلامی گفته است که پس از رهایی زندانیان امارت اسلامی به شروع مذاکرات بین الافغانی آمادگی دارد.

ملت افغانستان که آرزومند خاتمه اشغال و صلح است، از همه جهت ها امید دارد که سفر آغاز شده بسوی هدف مذکور را همینطور ادامه دهند و مطابق به تعهدات انجام شده در توافقنامه دوحه قدم بردارند. در این راستا آنچه که برای ملت سبب پریشانی و نارضایتی است، ادعاهای بی اساس نشر شده از سوی بعضی اشخاص و جهت های مطرح است که می تواند این روند شفاف را مختل کند.

بطور مثال چندی پیش، راپور مملو از اتهامات علیه امارت اسلامی را از آدرس ملل متحد نشر کردند و متعاقب آن چند روز پیشتر نیز همان اتهامات بی اساس از سوی جنرال فرانکلین میکینزی قومندان عمومی قوای آمریکایی برای آسیای میانه تکرار شد. اینگونه عملکردها بغیر از بی اعتبار نمودن پروسه جاری دیگر هیچ سودی ندارد.

همچنین در سطح داخلی نیز اظهارات بعضی مقامات اداره کابل و گفته های پیش از وقت می تواند به فضای باورمندی به میان آمده زیان برساند. از اینرو باید در چنین شرایطی با در نظر داشت مصالح بزرگ ملت و کشور به مانورهای سیاسی نقطه پایان گذاشته شود.

حملات بر مساجد و علماء در شهر کابل نیز دسیسۀ دشمنان اسلام و وطن است که می خواهند با انجام اینگونه جنایات خبرساز، سفر آغاز شده بسوی خاتمۀ اشغال را صدمه برسانند و جلو تطبیق توافقنامه را بگیرند. از اینرو وقتیکه چنین حملات مرموز صورت می گیرد، یکتعداد از مقامات و رسانه های مغرض فورا انگشت اتهام بسوی مجاهدین امارت اسلامی دراز می کنند. اما امارت اسلامی همیشه از اینگونه کارهای ضد اسلام اعلام برائت نموده و آن را به شدت نکوهش کرده است. ما باورمند هستیم که هموطنان ما عاملین اصلی اینگونه جنایات مرموز را می شناسند، کسانیکه نوزده سال به اشارۀ بیگانگان خون ملت افغان را ریختند و حال می خواهند زیر لاک دیگری به خونریزی هایشان ادامه بدهند.

در پایان باید بگوئیم که امارت اسلامی وضعیت موجود را مثبت ارزیابی نموده و امیدوار است که مراحل آتی به همین منوال با موفقیت به پیش برود، تا با فضل و مرحمت الله متعال ملت رنجدیدۀ ما به آرمان چهل سالۀ نظام اسلامی و افغانستان مستقل برسد. به امید چنین روزی.