بمباران هایی که امید صلح ملت را می پژمراند

تبصره هفته: در این اواخر در گوشه و کنار کشور خبرهایی داده می شود که نیروهای آمریکایی از توافقنامه دوحه قطر تخطی می کنند. در این چند هفتۀ اخیر به کرات خبر حملات هوایی در ولایات جنوبی و شمال شرق افغانستان داده شده است که در بسیاری از این نوع حملات به مردم ملکی تلفات […]

تبصره هفته:

در این اواخر در گوشه و کنار کشور خبرهایی داده می شود که نیروهای آمریکایی از توافقنامه دوحه قطر تخطی می کنند. در این چند هفتۀ اخیر به کرات خبر حملات هوایی در ولایات جنوبی و شمال شرق افغانستان داده شده است که در بسیاری از این نوع حملات به مردم ملکی تلفات سنگین رسیده است.

امارت اسلامی افغانستان که این تخطی ها و تخلفات جانب مقابل از موافقنامه را به شکل منظم جمع آوری کرده، با رسانه ها شریک می سازد، چند روز پیش با صدور اعلامیه از عواقب جدی تکرار این نوع اعمال هشدار داد و جانب مقابل را بخاطر تخطی های مسلسل ملامت دانست.

تداوم بمباران ها و تخطی نیروهای آمریکایی از توافقنامه، قهر و خشم را میان ملت افغان بوجود آورده است، عموم افغان ها و اهل نظر این اقدامات نیروهای آمریکایی را یک حرکت ضد صلح می دانند که به پروسۀ آغاز شده زیان می رساند، در اینصورت جنگ ادامه خواهد یافت و تمام بار ملامت به گردن جانب آمریکایی خواهد بود.

اما جای تعجب اینست که بشمول ملل متحد، دیگر کشورها و سازمان های جهانی که از پروسۀ صلح و توافقنامه حمایت قاطع نموده بودند، حال که از جانب آمریکایی تخطی از این توافقنامه صورت می گیرد، ملل متحد و دیگر سازمان ها در این مورد خاموشی مطلق اختیار کرده اند.

لازم بود که سازمان ملل متحد و همچنین رهبران سیاسی کشورهای مطرح منطقه و جهان موضوع تخطی های مکرر از توافق صلح  را جدی می گرفتند، تا ملامت و سلامت در این مورد مشخص شده و تخطی کننده تنبیه،! تا جلو خرابی بیشتر وضعیت گرفته شود.

امارت اسلامی که صف متعهد به اصول اخلاقی دین مبارک اسلام است و وفا به تعهد داده شده را وجیبه خود می داند، تا حال از توافق صورت گرفته تخطی نکرده است. اما جانب مقابل همانطور که تبادله زندانیان را به بهانه های گوناگون بتاخیر می اندازد، علاوتا با انجام حملات هوایی و یورش های شبانه از توافقنامه سرپیچی می کند.

جانب مقابل باید بداند که امارت اسلامی در هژده سال گذشته مقاومت سرسختانه یی در مقابل حملات بسیار بزرگ اشغالگران جهانی نمود و همۀ دسیسه ها و فشارهای اشغالگران را ناکام گردانید. پس بناءً حال نیز اشغالگران نمی توانند با تداوم حملات نظامی، به قوت نظامی امارت اسلامی زیان برسانند. البته ادامه اینگونه حملات پروسه حل صلح آمیز را زیان خواهد رساند، جنگ ادامه پیدا خواهد کرد که نتیجه اش برای اشغالگران تکرار زیان های جانی و مالی و تجارب ناکام گذشته خواهد بود.

ما ملت افغان، از سازمان های صلح پسند و مستقل می خواهیم که اجازه ندهند تا در نتیجه تخطی های مسلسل، امیدهای حل موضوع افغانستان پژمرده شده و توافقنامه یی که راه و سمت پایان جنگ و اشغال در کشور و به ثمر رسیدن آرزوها و رفع مصائب ملت ما را تعیین می کند، زیان ببیند.