بعضی از نقاط مهم در پیام عیدی رهبر مؤمن

در کنار اهداف مهم دیگر، تامین عدل نیز یک هدف اصلی جهاد است. از اینرو محترم شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده صاحب ( حفظه الله) در پیام عیدی خود بر این نقطهء مهم پافشاری نموده بود که مجاهدین خدمت به مسلمانان و رفاه و آسایش ملت را به حیث یک خدمت دینی خود بدانند. نگه […]

alemarah-flagدر کنار اهداف مهم دیگر، تامین عدل نیز یک هدف اصلی جهاد است. از اینرو محترم شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده صاحب ( حفظه الله) در پیام عیدی خود بر این نقطهء مهم پافشاری نموده بود که مجاهدین خدمت به مسلمانان و رفاه و آسایش ملت را به حیث یک خدمت دینی خود بدانند.

نگه داشتن قلوب ملت یک اصل مهم در نظام اسلامی است که این عمل نه با زور ممکن است و نه با سلاح، بلکه از راه خدمت به ملت بدست می اید. الله متعالی در سوره مبارکه الفتح می فرماید: ( والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم) (سورت فتح آیت ۲۹).

بعد از یک و نیم دهه جهاد در مقابل اشغال  که اکنون امارت اسلامی بر اکثریت مناطق کشور حاکمیت دارد، باید منافع و سود نظام اسلامی به ملت برسد. آنان با چشمان خود تفاوت نظام اسلامی با نظام های دیگر را ببینند. مجاهدین امارت اسلامی باید همه روزه با ملت برخورد نیکو، شایسته و رفتاری دلسوزانه مملو از صفا و صمیمیت داشته باشند و این برای کامیابی و موفقیت کامل نظام اسلامی ضروری است . مجاهدین در میان ملت به حیث نماینده امارت اسلامی هستند، بناءً باید تمام اعمال روزانهء شان نمایانگر یک نماینده و مسئول امارت باشد و در نتیجهء همین عمل و برخورد است که امارت اسلامی بر قلب های ملت حاکم است و یکبار دیگر تاریخ اسلاف صالح ما تکرار خواهد شد.

در حالیکه اکنون دشمن قصی القلب ما بر قریه ها و قصبات ما بمباری های کورکورانه انجام می دهد و مردم بیگناه ما را هدف قرار می دهند، بر ملت ظلم و ستم های گوناگون روا می دارند، اعمال و رفتار مجاهدین باید بر خلاف آنها، آئینهء عملی اصول اسلامی باشد. اعمال نیک ما، بهترین دعوتگران ما هستند. از سوی دیگر ملت بخاطر اعمال ناورای دشمن آنها را رانده اند  که حوادث بسیار اینچنینی را در مناطق کشور شاهد بوده ایم.

همچنین رهبر دلسوز و مؤمن ما در پیام عیدی خود گفته است که مجاهدین باید از تاسیسات عام المنفعه مثل راهها، پل ها، امور صحی ، آب اشامیدنی ، بندها و زراعت حفاظت نموده و انرا یک وجیبهء اسلامی خود بدانند.

این نقطه لازم و ضروری است که به این کار بحیث بخشی از تلاش مهم در انقلاب اسلامی جاری نگریسته شود تا از یک سو ملت رنجکشیده و ملمان ما از زندگی زیر سایهء نظام اسلامی لذت ببرند و از سوی دیگر محبت ، حمایت و همکاری آنها با تلاش های جاری جهاد ونظام اسلامی بیشتر از پیش گردد. علاوه بر این ، محترم در پیام عیدی خود فرموده است:

” به مجاهدین عام در کنار تربیهء عسکر و نظامی باید در امورات رفتار و برخورد با مسلمانان، جلوگیری از تلفات ملکی، تامین عدالت و مردمداری نیز رهنمودها و توصیه هایی صورت گیرد و وقتاً بوقتاً در تربیهء مجاهدین و رهنمایی دربارهء حقوق و حیثیت آنان داده شود”. انجام این امورات حمایت و همدردی ملت را یقینی نموده و راه ما بسوی منزل مقصود را کوتاهتر خواهد کرد.   ان شاء الله