امید ما از علماء کرام امت اسلامی

شواری برای نام صلح در کابل گفته است که برای دایر نمودن کنفرانس علماء کشورهای اسلامی تلاش می کند. بر طبق گفته های آنان این کنفرانس رول موثری در آوردن صلح و ثبات در افغانستان و قانع کردن مخالفان مسلح بازی خواهد کرد تا از جنگ دست بکشند. در حقیقت این نوع تلاش های فریبکارانهء […]

شواری برای نام صلح در کابل گفته است که برای دایر نمودن کنفرانس علماء کشورهای اسلامی تلاش می کند. بر طبق گفته های آنان این کنفرانس رول موثری در آوردن صلح و ثبات در افغانستان و قانع کردن مخالفان مسلح بازی خواهد کرد تا از جنگ دست بکشند.

در حقیقت این نوع تلاش های فریبکارانهء ادارهء کابل از پلان پتریاس سرچشمه می گیرد، کسیکه در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قومندان عمومی نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان بود. نامبرده باور داشت که اگر از طریق اقشار مختلف جامعه تبلیغات شود و مخالفین مسلح را قناعت دهند که جنگ جاری جهاد نیست، بلکه جنگی برای بدست آوردن قدرت است، در اینصورت مقاومت مسلحانهء مخالفین خودش پایان می یابد.

برای این منظور نامبرده در مراکز و قرارگاه های آمریکایی ها استیشن های رادیویی فعال نمود و در قریه و قصبات بصورت مفت به مردم رادیو تقسیم کردند، و از راه این استیشن ها بصورت شبانه روز بر خلاف مجاهدین و جهاد جاری تبلیغات می نمودند و فتواهایی را صادر می کردند اما لله الحمد با گذشت زمان تمام تلاشهایشان ناکام و بدون نتیجه گردید.

اکنون که کشورهای اشغالگر و مزدوران داخلی آنان مناطق زیادی را در کشور از دست داده اند و روحیهء شان را در میادین جنگ باخته اند، میخواهند با پلان تزویری اینچنینی طبقهء علماء کرام که همیشه صدای حق را بلند کرده اند و قربانی داده اند، برای اهداف شوم اشغالگران آنان را استعمال کنند اما همین اشغالگران و همکاران داخلی آنها فراموش کرده اند که افغانستان یک کشور اشغال شده است. زمین و فضای و امور نظامی – سیاسی آن در اختیار و کنترول اشغالگران است. بر خلاف این اشغال یک و نیم هزار تن از علماء کرام فتوای جهاد داده اند.

یقیناً که علماء کرام امت اسلامی با وضعیت کنونی افغانستان آگاه هستند و امیدوار هستیم که خود را آگاه نمایند که نیروهای اشغالگر در اینجا از طرف شب و روز بر ملت مسلمان افغان بمباران کورکورانه و یورش های شبانه انجام میدهد. در نتیجه همه روزه دها تن از زنان، کودکان و مردان به شهادت میرسند اما هیچکس توان پرسیدن حتی یک چرای خالی از انان را نیز ندارد!

زندان های کشور مملو از مردم هستند که تعداد آنها به ۳۵۰۰۰ (سی و پنج هزار) تن می رسد در این میان ۱۲۰۰۰ دوازده هزار تن کسانی هستند که بنام طالب و یا به اتهام طالب بودند و یا اینکه کدام اقارب و خویشاوندش طالب بوده، گرفتار شده اند. محبوسین نیز زندانی هستند که سنین ۹۰ سالگی عمر خود را می گذرانند. محبوسین برای سالیان سال در زندان ها بی سرنوشت افتاده اند، زیرا توان رشوت دادن به قضات را ندارند. برای از بین بردن فرهنگ اسلامی در کشور تلاش های منظم در جریان است و راه های بد اخلاقی و … را آزاد گذاشته اند. وزراء و والیان تابعیت کشورهای خارجی دارند و به فرمایش آمریکا و دیگر کشورهای اشغالگر تعیین و منصوب می شوند.

این وضعیت کنونی افغانستان است، در مقابل، این ملت افغانستان برای دفاع از عقیدهء اسلامی و آزادی کشور خود برخاسته اند و قربانی می دهند. از اینرو ما احترامانه به علماء کرام امت اسلامی اعلام میداریم که وضعیت افغانستان بسیار پیچیده است. در اینجا از سوی دستگاهای استخبارات کشورهای اشغالگر همیشه پلان های استخباراتی ترتیب می شوند. آنها باید از وضعیت حقیقی افغانستان خود را مطلع سازند تا خدای ناکرده ناآگاهانه جزئ از استعمار آمریکایی و دسیسه های همکاران داخلی آنان نگردند و یا مستحق این وعید الهی نشوند که می فرماید:

وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ . سوره هود .(۱۱۳)

این نیز قابل یادآوری است که امارت اسلامی افغانستان انتخاب خاتمه دادن به اشغال و حصول استقلال کشور را از راه صلح آمیز باز گذاشته است اما کشورهای متجاوز می خواهند با پلان های فریبکارانه توجهء جهانیان و هموطنان را از راه حل واقعی افغانستان بسوی دیگر ببرد.