امارت اسلامی و حقوق اقلیت های مذهبی

تبصره هفته: دیروز اشرف غنی رئیس اداره کابل اعلام کرد که به منظور رعایت حقوق اقلیت های مذهبی در افغانستان، یکروز را در تقویم ملی بنام هندوها و سیک ها نامگذاری خواهد کرد. همچنین بخش تحقیقات اقلیت های مذهبی را در اکادمی علوم ایجاد خواهد کرد. اشرف غنی این شعارها و اقدامات نمایشی را دربارۀ […]

تبصره هفته:

دیروز اشرف غنی رئیس اداره کابل اعلام کرد که به منظور رعایت حقوق اقلیت های مذهبی در افغانستان، یکروز را در تقویم ملی بنام هندوها و سیک ها نامگذاری خواهد کرد. همچنین بخش تحقیقات اقلیت های مذهبی را در اکادمی علوم ایجاد خواهد کرد.

اشرف غنی این شعارها و اقدامات نمایشی را دربارۀ اقلیت های مذهبی در حالی انجام می دهد که اقلیت های مذهبی در تاریخ افغانستان سخت ترین ضربه را در زمان اشرف غنی متحمل شده اند. در نظام اسلامی اقلیت های مذهبی تحت عنوان اهل الذمه حقوق کامل دارند و حفاظت از سر و مال شان تضمین شده است و پیش از اشغال زندگی پُرامن و مطمئن داشتند. مگر در دوره بیست ساله اشغال نه تنها ملکیت ها، دوکان ها و خانه هایشان غصب شد، بلکه به شکل منظم مجبور به ترک کشور شدند. براساس یک تحقیق در زمان حاکمیت امارت اسلامی ۱۵ هزار سیک و هندو در افغانستان موجود بودند که این وضعیت به حال خود ثابت مانده بود. اما پس از اشغال آمریکا و در دوران ۱۳ سالۀ حامد کرزی اکثریت هندوها و سیک ها مجبور به ترک کشور شدند و تا زمان حاکمیت اشرف غنی تنها دو هزار تن باقی ماندند. اما در وقت اشرف غنی نیز همین دو هزار به شکل منظم قتل عام و یا مجبور به فرار از کشور شدند، تا جائیکه حال تنها صد ها تن از هندوها و سیک ها در افغانستان باقی مانده اند.

ارقام فوق الذکر این سخن را ثابت می سازد که رژیم فاسد تحمیل شده از سوی اشغالگران در افغانستان، تنها ملت مؤمن ما را شکنجه نکرده است، بلکه باشندگان غیر مسلم را نیز به شکلی رنجانده اند که پیش از این مثال آن دیده نشده است.

امارت اسلامی افغانستان با تعهد به احکام عالی اسلام، رعایت حقوق اهل الذمه را از وجائب دینی و مسئولیت های مهم خود می داند. از این رو در ساحات تحت کنترول امارت اسلامی افراد مربوط به اقلیت های مذهبی زندگی با عزت و پُرامن دارند.

امارت اسلامی بر حاکمیت نظام اسلامی و نفاذ قانون قرآنی اصرار دارد، زیرا در نظام اسلامی حقوق همه مردم رعایت شده است. هیچکس نمی تواند بر سر، مال و حیثیت دیگری تعرض کند. حتی برای پیروان دیگر مذاهب نیز چنان شرایط زندگی محفوظ و آرام را مهیا می کند که در هیچ قانون دیگر جهانی مثال آن دیده نمی شود.

ملت ما باید فریب خبرها و اقدامات نمایشی رژیم مزدور را نخورند، بلکه باید عملکرد آنها را ببینند. همانطور که سخن و عمل اشرف غنی در بخش حقوق اقلیت ها  از زمین تا آسمان تفاوت دارد، به همان شکل هر ادعایش پوچ و تنها برای فریفتن مردم است. اقلیت های مذهبی افغانستان ضرورت ندارند که روزی در تقویم به نام شان شود، بلکه آنها به حفظ سر و مال شان ضرورت دارند که در حملات مرموز از سوی امنیت ملی به قتل نرسند. آنها به حفاظت زمین ها و عبادتگاهایشان ضرورت دارند که مشاورین اشرف غنی و وکلای پارلمان از آنها غصب نکنند.