اشغالگران هنوز هم به آتش فتنه دامن میزنند!!

در دوران تاریک چهارده سالهء اشغال آمریکا؛ زیانهای بسیاری به کشور عزیز ما وارده آمده و ملت مصائب فراوانی را  متحمل گردیده است، این دشمنان اسلام و بشریت از هیچ نوع ظلم و وحشت دریغ نکردند، در کنار ویرانی و خرابی مال و منابع ملت و کشور ، قتل عام، ظلم و شکنجه؛ داشته های […]

در دوران تاریک چهارده سالهء اشغال آمریکا؛ زیانهای بسیاری به کشور عزیز ما وارده آمده و ملت مصائب فراوانی را  متحمل گردیده است، این دشمنان اسلام و بشریت از هیچ نوع ظلم و وحشت دریغ نکردند، در کنار ویرانی و خرابی مال و منابع ملت و کشور ، قتل عام، ظلم و شکنجه؛ داشته های فکری، ذهنی و کلتوری ملت افغان را نیز هدف تجاوز قرار دادند، وحدت و اتفاق هزار سالهء ملت افغان را مورد حمله قرار داده و تفاوتها و تعصبات قومی، سمتی و لسانی را ایجاد و پرورش دادند، تلاش کردند که جامعهء افغانی را با القاب و عناوین مختلف تقسیم بندی کنند، در حالیکه ملت مسلمان افغانستان پیش از تجاوز و اشغال آمریکا از نعمت نظام اسلامی و بنیادهای اخلاقی و جامعهء متوازن با یکدیگر در فضای احترام و اخوت زندگی آرامی را می گذراندند.

 

وقتیکه اشغالگران علی الرغم استعمال دسیسه ها و نیرنگهای خود در از بین بردن وحدت دینی، فکری و کلتوری ملت و جامعهء افغانی ناکام ماندند، و با عکس العمل شدید و خشن مردم مواجه شدند، یکباردیگر تفنگسالاران بی بندو بار( که یک زمان خودشان اینان را جنگسالاران بی مسئولیت میدانستند و برعلیه شان تبلیغ می کردند) را تحت نام اربکی مسلح کردند، اما ملت افغان بازهم این پروژهء اربکیزم آمریکایی را رد کرده و ناکام ساختند، اما اکنون این دشمن قسم خورده بار دیگر بازی خطرناکی تحت نام مذهب را آغاز کرده است که میخواهد زیر نام داعش اختلاف و تصادم بین شیعه و سنّی ایجاد کند، و بدین ترتیب  شعله های آتش فتنهء خانگی و جنگ داخلی را دامن زند.

الحمد لله ثم الحمد لله افغان ها پیروان اسلام هستند، از نظر اسلام همهء ما با هم برادر هستیم، زندگی اسلامی ما یک نظام همه جانبه و کامل است، تلاش های دشمن متجاوز محتوم به شکست خواهد شد زیرا الله جل جلاله برایمان در مورد از بین بردن فتنه نیز رهنمودها و اصولی را فرو فرستاده است و ما را مکلف به اجرای آن کرده است، مثلاً:

 

۱– الله جل جلاله به ما امر کرده است { وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُوا} ( آل عمران– ۱۰۳). و هنگی به ریسمان الله تعالی چنگ بزنید و پراکنده نشوید … رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرماید (علیکم بالجماعه، وإیاکم والفرقه). رواه الترمذی، وفی روایه (الجماعه رحمه والفرقه عذاب.) ترجمه با جماعت یکجا باشید، از تفرقه دوری کنید، در یک روایت آمده است که : جماعت رحمت و تفرقه عذاب است.

 

در بسیاری از آیات قرآنی و احادیث نبوی مومنان به اتحاد و اتفاق امر شده اند و از تفرقه، اختلاف و تصادم منع گردیده اند، پس بر هر مسلمان لازم و واجب است که اختلاف و تفاوت های خود را یک طرف بگذارد و یا هم آنرا مطابق حکم شریعت الله جل جلاله به  کتاب و سنت حواله کرده و وحدت صف را حفظ کند.

 

۲– الله جل جلاله با مومنان به دوستی و موالات امر می کند، آنها را با هم برادر کرده و حکم اجتناب و دوری از اختلاف ذات البینی را امر کرده است:{ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ } (الحجرات۱۰) ترجمه: مومنان برادر یکدیگرند، پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی اختیار کنید، باشد که مشمول رحمت او ( الله جل جلاله ) شوید.

این وظیفه و مسئولیت مومنان است که جلو اختلافات و نزاع فی مابین خود را بگیرند و گروهی که به احکام خداوند گردن نمی نهد، در موردش اقدامات جدّی انجام دهند.

 

۳–  شریعت اسلامی به ما در مورد عدالت، تواضع، رفق، اطاعت از امیر و اخلاق نیکو امر می کند، و ما را از تکبّر، جاه طلبی، بغاوت و اخلاق ناپسند منع می کند، در سوره ( رحماء بینهــــم ) سوره الفتح۱۱۸. ترجمه: مومنان در بین خود با هم مهربان باشند؛ اذله علی المومنین، سوره المائده ۵۴. ترجمه: مومنان با دیگر مومنان با تواضع رفتار می کنند.

در حدیث شریف آمده است که: (إیاک والظن فإن الظن أکذب الحدیث) رواه البخاری. ترجمه : از شک و شبهه خود را دور نگه دارید، زیرا گمان بزرگترین دروغگوئی است. در حدیث دیگری نیز آمده است که: (مَثَلُ المؤمنین فی تَوَادِّهم وتراحُمهم وتعاطُفهم مثلُ الجسد، إِذا اشتکى منه عضوتَدَاعَى له سائرُ الجسد بالسَّهَرِ والحُمِّى). رواه بخاری ومسلم.

ترجمه:مومنان همانند یک جسم (بدن) با هم مهربان، همدرد و مونس هستند، وقتیکه عضوی از بدن درد کند، سایر اعضای بدن نیز ناقرار و تب دار است. اینگونه نصوص بسیاری به مومنان رهنمایی و ارشاد شده است که از نزاع و تصادم در بین خود دوری کنند و یکدیگر را عفو و بخشش نمایند.

 

از آنجائیکه همهء ما افغان ها خواهان نظام اسلامی هستیم، پس لازم و محتوم است که اول از خود، خانواده و دوستانمان شروع کنیم، قبل از همه اختلافات ذات البینی را دور کرده و نسبت به یکدیگر گمان و نظر خوب داشته باشیم، جلو فتنه و فساد را بگیریم و برای حصول نظام اسلامی قربانی بدهیم، اگر بالفرض والتقدیر ظلمی در حق ما صورت گرفته باشد و با ما ستم شده باشد از راه مشروع و قانونی خواهان اعادهء آن گردیم، و اگر نمیشود؛ بخاطر الله و نظام اسلامی صبر و حوصله کنیم، رسول الله صلی الله علیه وسلم میفرماید:( إنکم سترون بعدی أثره فاصبروا حتى تلقونی علی الحوض ) رواه البخاریومسلم والترمذی و النسایی

ترجمه: بدون شک شما بعد از من شاهد خواهی ها خواهید بود، اما صبر کنید تا با من در حوض کوثر روبرو شوید.

همهء ما باید به آین آیات و احادیث مبارک عمل کنیم، نه اینکه خدای ناخواسته به سبب سخنان خورد و کوچک هدف والا و عالی حاکمیت نظام اسلامی را از دست بدهیم و با رسوایی های دنیا و آخرت مواجه شویم. والله الموفق