اشغالگران بیشتر حقوق مشروع ملت مسلمان افغان را غصب نکنند

این سومین رئیس جمهور امریکاست که در ان کشور انتخاب شده است، دو رئیس جمهور قبلی هرکدام دو دوره ریاست جمهوری را تکمیل کردند، اما جنگ افغانستان همچنان ادامه دارد. همه آنها میخواهستند که مسئله افغانستان را از راه نظامی حل کنند. برای همین منظور تقریباً سه هزار عسکرشان کشته شد، بیشتر از ۱۵ هزار […]

این سومین رئیس جمهور امریکاست که در ان کشور انتخاب شده است، دو رئیس جمهور قبلی هرکدام دو دوره ریاست جمهوری را تکمیل کردند، اما جنگ افغانستان همچنان ادامه دارد. همه آنها میخواهستند که مسئله افغانستان را از راه نظامی حل کنند. برای همین منظور تقریباً سه هزار عسکرشان کشته شد، بیشتر از ۱۵ هزار تن زخمی و هزاران میلیارد دالر زیان مالی را متحمل گردید. علاوه بر این برای این هدف شوم استعماری بالاتر از دو صد هزار افغان بیگناه را به شهادت رسانده، و جنایات گوناگون دردآور ضد بشری انجام دادند که یک نمونه از آنرا میتوان حادثه شهادت مردم بیگناه ملکی در قندوز مثال آورد. همچنین دها هزار تن از افغان ها را زندانی کردند.

همهء اینها در حالی انجام می شود که افغان ها خواهان استقلال هستند و در سرزمین و کشور خود حکومت اسلامی می خواهند. اما بعد از یک و نیم دهه ما شاهد هستیم که در نتیجهء ظلم و تجاوز اشغالگران، نه اینکه امارت اسلامی افغانستان از بین نرفت بلکه به یک قیام سرتاسری اسلامی و ملی در تمام کشور مبدل گردید.

از سوی دیگر، در یک و نیم دهه گذشته، فاصله و تفاوت بین سرمایه دار و فقیر به شکل روز افزونی بیشتر شده است. تعدادی از افغان ها نان خشک صبح و شام خود را ندارند، اما بعضی ها در جریان قراردادهای غیر قانونی و فساد اداری میلیادر شده اند. اختطاف ها در موترهای دولتی صورت می گیرد. حکومت به پارلمان باور ندارد و پارلمان به حکومت؛ اما از نگاه حقوق دانان هم حکومت و هم پارلمان هر دو غیر قانونی هستند.

پیام ما به رئیس جمهور جدید منتخب شدهء آمریکا اینست که اگر میشد مسئلهء افغانستان را از راه زور، زر و دسیسه های استخباراتی حل کرد، اکنون به محتوم حل شده بود، زور و دسیسه های استخباراتی این مسئله را بیشتر پیچیده تر و طولانی می سازد. افغان ها نه تروریست هستند و نه هم  راهکار حمله بر اهداف ملکی در دیگر کشورها را دارد. امارت اسلامی افغانستان یک نیروی ملی و اسلامی است. تمام فرزندان اصیل، مؤمن و آزادیخواه افغانستان در آن گرد امده و میخواهند استقلال افغانستان را بدست آورده و در اینجا نظام اسلامی افغان شمول ایجاد کنند.

ما به رئیس جمهور منتخب می گوئیم که اشتباهات رؤسای جمهور پیشین را تکرار نکنید. از کشور ما عساکر خود را بیرون کرده و به این جنگ بی معنا خاتمه دهید. بهترین راه حل اینست که نظامیان خود را از افغانستان بیرون کنید. اینجا خانهء ما افغانهاست، انها را به افغانها واگذار کنید و نگذارید که این جنگ برای شما نیز به یک غده سرطانی مبدل شود.