استقلال حق طبیعی ملت مجاهد افغان است!

بتاریخ ۶ جولای سال جاری، “اوباما” رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی بر خلاف وعده های پیشین خود اعلام نمود که تا پایان دورهء ریاست جمهوری خود ۸۴۰۰ تن از عساکر آمریکایی را در افغانستان باقی خواهد گذاشت. پیشتر گفته بود که  تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد عساکر موجود در افغانستان را […]

نشان

بتاریخ ۶ جولای سال جاری، “اوباما” رئیس جمهور آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی بر خلاف وعده های پیشین خود اعلام نمود که تا پایان دورهء ریاست جمهوری خود ۸۴۰۰ تن از عساکر آمریکایی را در افغانستان باقی خواهد گذاشت. پیشتر گفته بود که  تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی تعداد عساکر موجود در افغانستان را تا سطح ۵۵۰۰ تن کاهش خواهد داد و این تعداد باقی مانده نیز تا پایان سال ۲۰۱۶ افغانستان را ترک خواهند کرد و فقط تعداد محدودی برای حفاظت سفارت کابل در انجا خواهند ماند. اعلام کنونی اوباما بحیث رئیس جمهور آمریکا سرپیچی صریح از وعده های پیشین اوست.

باید بگوئیم که اعلام خروج عساکر و پس از آن سرپیچی از وعده های داده شده به اعتبار آنان صدمه میرساند. اگر آنها فکر می کنند که توسط نیروی نظامی خواهند توانست روحیهء آزادیخواهی ملت مسلمان افغان را پژمرده کنند، این یک تکرار دیگر بر اشتباهات آنان خواهد بود. گرفتن آزادی و گرفتن حق طبیعی ملت مؤمن برای استقرار نظامی مطابق به خواست و رضایت خودشان هیچگاهی مسائل را حل نخواهد کرد، بلکه بیشتر آنرا پیچیده و مغلق خواهد کرد، حکومت تحمیلی نمیتواند ممثل اراده و خواست ملت باشد، زیرا آنها در خدمت مصالح بیگانگان هستند و بر ضد ملت ایستاده اند و اینرو بقای خود را در موجودیت اشغالگران می بینند.

باید بگوئیم که ملت مجاهد افغانستان مسیر خود را از پیش انتخاب کرده است، و آن حصول استقلال و ایجاد نظام اسلامی واقعی است. ازدیاد عساکر اشغالگران نمیتواند جلو این اتحاد عظیم جهادی را بگیرد. این اتحاد ملی و جهادی تنها زمانی به سرمنزل مقصود خود خواهد رسید که ملت مسلمان و مجاهد افغان حقوق مشروع خود را بدست آورند. بناءً بر مقامات کاخ سفید لازم است که دیگر به خواسته های جنرالان جنگ طلب و محافظه کاران جدید گوش ندهند و بجای آن  حل واقعی مسئلهء افغانستان را پیشکش کنند، همانگونه که زعیم امارت اسلامی امیر المؤمنین محترم شیخ الحدیث هبه الله آخندزاده حفظه الله در پیام عیدی خود نیز به آن چنین اشاره کرده بود:

“دیگر بجای زورآزمایی های بیجا، حقائق را بپذیرید و به اشغال خود پایان دهید. در مقابل شما مبارزات و روحیهء آزادیخواهی ما و اسلاف ما استوار بر اساسات اسلامی به شکل شعوری به پیش میرود. مقابله شما در اینجا با یک دسته و یا گروپ خاص نیست بلکه شما با یک ملت مواجه هستید و هیچگاه برندهء آن نخواهید شد(ان شاء الله). پس بهتر است که بجای زور یک پالیسی معقول حل را پیشکش کنید”.