استقلال، آرمان و ارزش مشترک ملت ماست

تبصره هفته: چند روز پیش ملت ما ۱۰۱مین سالروز  استرداد استقلال از استعمار بریتانیا را تجلیل نمود. استعمار بریتانیا وسیع ترین و جهانی ترین سلطه جویی در قرن نوزدهم بود. در کشور ما افغانستان مداخله استعماری خود را از سال ۱۸۳۹ میلادی آغاز کرد. پس از آن تاریخ تا زمان استرداد استقلال (سال ۱۹۱۹ میلادی)بریتانیای […]

تبصره هفته:

چند روز پیش ملت ما ۱۰۱مین سالروز  استرداد استقلال از استعمار بریتانیا را تجلیل نمود. استعمار بریتانیا وسیع ترین و جهانی ترین سلطه جویی در قرن نوزدهم بود. در کشور ما افغانستان مداخله استعماری خود را از سال ۱۸۳۹ میلادی آغاز کرد. پس از آن تاریخ تا زمان استرداد استقلال (سال ۱۹۱۹ میلادی)بریتانیای استعمارگر  بصورت مسلسل کوشش نمود که با استفاده از زر، زور و تزویر کشور تاریخی ما را در لست مستعمراتش اضافه نماید.

اما ملت مؤمن و اسلاف غیور ما، ثبات و استقامت بی مثال نشان دادند. هشتاد سال علیه قویترین طاقت جهانی انگلیس مبارزه نمودند، هر نوع حملات، دسیسه ها و توطیه ها را خنثی نمودند. تا اینکه بالاخره از برکت جهاد فی سبیل الله استقلال کامل شان را از دشمن بدست آوردند.

در حال حاضر کشور و ملت ما یکبار دیگر با چنین یک وضعیت مواجه است. استعمارگران جهانی و مزدوران محلی آنها تلاش می ورزند که ملت ما را از داعیۀ استقلال خواهی منصرف نمایند. گاهی به وسیله استراتیژی نظامی، بمباردمان و ایجاد رعب و وحشت کوشش می کنند که بر ملت مجاهد ما فشار بیاورند و زمانی نیز زیر نام بازسازی، دیموکراسی، پیشرفت و دیگر شعارهای جذاب تطمیع می کنند که با اشغالگران در مورد استقلال بجا مانده از نیاکانمان معامله کنند.

اما اشغالگران و مزدوران آنها همانند اشرف غنی  که همیشه برای ماندن اشغالگران تضرع می کنند، باید یکبار دیگر تاریخ، فرهنگ و روحیات ملت ما را مطالعه نمایند. آنها باید آگاه شوند که ملت ما استقلال را به دیدۀ ارزشی بسیار عظیم و غیر قابل معامله می بیند و به هیچ وجه از داعیۀ استقلال خواهی منصرف نمی شود.

اگر ملت مؤمن ما بر سر استقلال معامله می نمود، صد سال پیشتر این معامله را با انگلیس ها انجام می داد و حال بمانند دیگر کشورهای استعمار زده در عوض از دست دادن هویت، تشخص و استقلال خود، پیشرفت مادی را بدست آورده بود و تاثر فرهنگی انگلیس را پذیرفته بود.

اما ملت متدین ما همیشه ثابت کرده است که ارزش های مادی مثل حاکمیت اسلامی، فرهنگی اسلامی، استقلال و خود ارادیت نسبت به منافع مادی ارزشی بسیار بالاتر برایشان دارد. زیرا در اصل همین اقدار معنوی است که سبب شرف و عزت انسان ها دانسته می شود.

ما باورمندیم که استقلال حق دینی و فطری و آرمان مشترک همۀ ملت ماست. مزدوران اشغالگرانی که در تلاش تداوم اشغال هستند و برای باقی ماندن نیروهای خارجی در افغانستان تضرع می کنند، باید بدانند که این موقف شان با فکر و ارادۀ ملت در تضاد است و آنها را بحیث مزدوران بیگانه پرست به مردم و تاریخ معرفی خواهند کرد. بناءً باید از این موقف فضیحت بار دست بکشند و خود را بیشتر از این مسخره تاریخ ننمایند.

در آخر به هموطنان مژده می دهیم که آن روز نزدیک است که کشور ما یکبار دیگر صاحب استقلال کامل و حاکمیت اسلامی شود. ان شاءالله تعالی