کِی ها دست به خشونت می زنند؟

سخن روز: در حالی که دو روز پس نشست مسکو و سپس نشست ترکیه در مورد صلح افغانستان برگزار می شود، رژیم کابل یکبار دیگر به هدف سبوتاژ این پروسه به وحشت ها، چاپه ها و کشتارهای مرموز کمر بسته است. به طور نمونه، چندی از رویدادها را یادآور می شویم: خبر تازه اینست که […]

سخن روز:

در حالی که دو روز پس نشست مسکو و سپس نشست ترکیه در مورد صلح افغانستان برگزار می شود، رژیم کابل یکبار دیگر به هدف سبوتاژ این پروسه به وحشت ها، چاپه ها و کشتارهای مرموز کمر بسته است. به طور نمونه، چندی از رویدادها را یادآور می شویم:

  • خبر تازه اینست که صبح امروز افراد ناشناس بر موتر استادان پوهنتون بغلان فیر کرده اند، که بر اثر آن یک راننده و یک محصل کشته و ۶ تن استادان پوهنتون زخمی شده اند.
  • دیروز در نتیجه یک انفجار مرموز در شهر کابل حدود ۲۰ نفر کشته و زخمی شدند، که مسئولیت آن را بخش داعش امنیت ملی به عهده گرفت.
  • ۵ روز پیش، عساکر وحشی قطعه صفر دو شب هنگام بر یک مدرسه دینی بنام زبیریه را در منطقه تتنک ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار چاپه زدند و به شمول یکتن استاد مدرسه ۱۰ تن حافظان قرآن را بسیار به قساوت به شهادت رساندند.
  • بتاریخ ۱۴ حوت، مراسم دستاربندی در منطقه ریگی ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار از سوی عساکر رژیم مورد حملات هاوان قرار گرفت و ۷ تن حافظان قرآن شهید و زخمی شدند.
  • تقریبا دو هفته پیش، عساکر و اربکی های اداره اجیر کابل راه های مواصلاتی را به روی مردم ولسوالی های دروازهای بدخشان مسدود کردند که در نتیجه آن بعید نیست که فاجعه بزرگ بشری رخ دهد.
  • از دو روز به اینسو خانه ها و کشت های مردم ولسوالی های ژری و پنجوایی ولایت قندهار که در نزدیکی سرک موقعیت داشت، از سوی عساکر رژیم مزدور بلدوزر گردید و از بین برده شد.
  • بتاریخ ۲۴ حوت، عساکر رژیم مزدور در ولسوالی آلمار ولایت فاریاب یک کلینک صحی بنام سی ام اچ پلس را که از سوی موسسه انکشافی سنایی تمویل می شد توسط طیارات بمبارد و با خاک یکسان کردند. همچنان در منطقه فیتلو ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار از یک کلینک صحی سنگر ساخته اند.
  • از سوی دیگر بازار چور و چپاول دارای ملی را چنان گرم ساخته اند که طیارات بیش بهای را که پنجصد ملیون دالر ارزش داشت به ۴۰۰۰۰ هزار دالر به نرخ سکرپت فروخته اند و تنها در سه ماه گذشته ۳۴۹ کیلو طلا و ۶۰ ملیون دالر را از راه بندر حیرتان به خارج انتقال داده اند.

صدها رویدادهای دیگر هم در برابر جان و مال مردم ملکی رخ داده است. این همه جنایات در حالی انجام می یابد که هیچگونه عملیات مجاهدین را درین شب و روزها کسی ثابت نمی تواند.

اکنون جامعه جهانی خود قضاوت کند که کِی ها دست به خشونت می زنند؟ کِی ها دشمن صلح اند و کِی ها دشمنان جان و دزدان مال افغان ها هستند؟